Vancouver - Merrrit_Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mensen - WaarBenJij.nu Vancouver - Merrrit_Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mensen - WaarBenJij.nu

Vancouver - Merrrit_Revelstoke

Door: Gerard

11 Mei 2009 | Canada, Revelstoke

Vandaag via tourist info de map gehaald hoe de trolly liiep, onze vouchers werden geaccepteerd. De trolly bus kwam en ik dacht: snel instappen, niet gekeken op welke lijn we zaten en ja hoor de blauwe lijn en Anja had juist uitgestippeld dat we eerste met rode lijn zouden gaan. Dat gaf wel even gemopper dat ik me niet goed voorbereid had maar snel de plannen omgegooid en zijn we naar Granville eiland gegaan waar we veel winkels en met name veel kunst hebben gezien. We zijn ook nog bij een winkel geweest waar ze beelden uit Zimbabwe verkochten, toen ik de prijslijst onder ogen kreeg wist ik het, ik ben in het bezit van hele dure Zimbabwaanse kunst. Als ik echt voor het zelfde geld kan verkopen kan ik nog 5 weken in Canada blijven. Misschien moet ik de inboedelverzekering ook maar eens verhogen. Maar ik zal waarschijnlijk voor het beeld wat 5 euro heeft gekost er geen 365 Canadese dollars voor krijgen. Ik droom maar weer lekker verder. Ik dacht nog even een lamborgine te kopen die bij de dealer op de hoek stond. Na afloop even koffie wezen halen bij Starbucks (heerlijke koffie) voordat we de bus terug zouden pakken, maar de bus scheen maar niet te komen, we zijn maar gaan lopen, eenmaal op de burg hadden we een schitterend uitzicht op beide zijden van de stad. ’S middags de rode lijn naar Stanley park waar we de rozentuin konden bezichtigen, maar die stonden niet in bloei en tulpen die hebben we voldoende in NL gezien. De Totempalen leek ons wel wat, daar een moeder en dochter tegen gekomen die de dag er na met de HAL naar Alaska gingen heel even jaloers maar toen ik hoorde dat er nog 1000 anderen meegingen was dat weer snel over. De verdere middag gebruikt om het park te door kruisen en watervliegtuigjes van de haven zien opstijgen. Tegen het eind van de middag Chinatown aangedaan maar het meeste zat al weer dicht. Even de Chinese toko aangedaan, nog nooit zoveel Chinese kruiden bij elkaar gezien. Even exclusief chinees gegeten zijn we terug gegaan naar het Hotel om de clochards die dan uit alle steegjes vandaan komen te kunnen ontlopen. Er wordt veel gebedeld maar een keer nee en ze lopen door. Terug op het hotel de mail gecheckt koffers gepakt voor de volgende dag.
Bij het hotel nog even gecheckt of ze hadden doorgekregen hoe laat we de volgende dag opgehaald zouden worden. Er was volgens de receptie niets bekend.

Zaterdag 09-05-09
We zijn op tijd aan het ontbijt gegaan mochten ze ons toch op tijd ophalen om ons naar het verhuurstation te brengen dan waren we maar klaar. Het Ontbijt net achter de kiezen of de chauffeur stond aan onze ontbijt tafel. Als de wiedeweerga de spullen opgehaald en in de bus geladen, 40 minuten later waren we op de plek waar we de camper konden ophalen. De camper stond al klaar, koffers er in en we dachten nog even de papieren teken en te vertrekken, maar nee hoor eerst de papieren winkel,l dit kon allemaal in het Nederlands ( toch handig al die immigranten daar) nog even een briefing bij de Camper. Na 2 uur wachten konden we tegen 12.15 uur vertrekken. Het viel nog niet mee in het begin om in een automaat te rijden. Na 80 km bij een groot winkel centrum de boodschappen gedaan wel een savingskaart aangeschaft want we moeten met zo’n reis wel op de kleintjes letten. Het verhuurbedrijf nog gebeld want er brande een lampje van de motor, geen zorgen zolang die maar niet knipperde. IN het plaatsje Hope even gestopt om de brug te zien waar de film Rambo was opgenomen. Voorbij de brug geparkeerd “veilig”langs de weg. Anja zou in de Camper wachten en ik zou snel foto’s gaan maken. Ik was nog maar net op weg of het begon flink te waaien en ik hoorde een knal. Ik heb nog om gekeken maar zag niets. Rustig foto’s gemaakt ik was weer net op de weg terug of Anja stond te zwaaien dat ik op moest schieten er in een draf naar toe. Bij Anja aangekomen (politie arriveerde ook net) bleek de takken van de bomen de stroomdraden te hebben geraakt en dat had een flinke klap boven de camper veroorzaakt (deze stond te schudden) dat de bewoners van het huis er tegen over naar Anja waren toegesneld om te kijken hoe met haar was en dat ze snel uit de camper moest komen. De buurt zat zonder stroom bij Anja zat de schrik er flink in. Al met al hebben we dus veel geluk gehad. Even mijn verhaal, ik zat dus in de camper toen de eerste klap en vuurbal kwam. Ik wist niet wat er was,keek wel of ik Gerard ergens zag maar dat was niet het geval. Ik wilde/kon ook de camper niet verlaten want Gerard had de sleutels meegenomen (doen we dus ook niet meer). Toen kwam de tweede knal, schrok toen nog meer en voelde het ook in mijn lijf, ondertussen was er al iemand die daar woonde en ook geschrokken was naar mij onderweg en riep hard dat ik snel uit de camper moest omdat die vuurballen net boven onze camper waren. Er snel uitgegaan. Nog even samen met die man nagetrild en gepraat. Hij zei;Now you never forget Hope and we will never forget you, this never happend before. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Daar het bleef waaien de camper snel verwijderd van de stroom draden. Het heeft nog een half uur flink gewaaid, maar verder op werd het weer al wat beter. Tegen 18.00 uur zijn we op de eerste camping site aangekomen. We werden er vriendelijk ontvangen en het zag er netjes uit. Zelf even wat eten gekookt en ons bed op gezocht
Zondag 10 mei
Op het internet gekeken hoe het live met het voetbal stond (we waren om 06.30 al wakker omdat echt erg koud was in de camper vannacht doen we de kachel wat eerder aan. Na ons ontbijt de voetbal was inmiddels afgelopen Voldam gedegradeerd op weg gegaan naar Kamloops. Eerste even getankt er ging voor 96 liter en dan te bedenken dat hij nog niet helemaal leeg was. We hebben heel wat plaatjes bezocht en twee keer een hel mooie waterval gezien. En ook de nodige vogels gezien die je in nl niet tegen zult tegen komen. Onze tweede campingsite zag er minder goed uit werd wel als goed aangeschreven , hier blijven we twee nachten.

• 12 Mei 2009 - 04:57

Ineke:

kunnen we jullie dan nooit alleen op pad laten gaan als je ons gea nou mee had genomen dat had je zulke dingen we verwacht goeie grap van mij nou veel plezier en hou het een beetje rustig grappemakers

• 12 Mei 2009 - 09:43

Mart, Sam En Mees:

Hallo Gerard en Anja
    We lezen dat jullie het heel leuk hebben daar in Canada en dat jullie ondanks een dure vakantie toch nog geld uitsparen.
    Nou komt dat even goed uit want wij hebben een prima bestemming voor dat uitgespaarde geld, namelijk op school is er een actie voor Kika en stichting doe een wens je kunt dan kleurrijke kinderverjaardagskaarten kopen voor 3 euro per pakje van 5 kaarten
    Doen jullie mee?
    Heel veel liefs van Mart, Sam en Mees

• 13 Mei 2009 - 04:51

Ineke:

waar is jullie reisverslag van vandaag ? nou ik kan jullie vertellen dat edgar ook het nodige mee maakt na een ruwe zee aangekomen met de boot in sint maarten stond de immigratie alklaar om t controleren n ja hoor edgar had en verstekeling aan boord een colombiaan ricardo hij had de benodigde papieren niet bij zich en de kapitein edgar dus moest samen met de verstekeling naar het politiebureau maar in de tussen tijd dat hij daar zit schiet het anker los en knalt de boot bijna op de rotsen en kort erna brand aan boord korstsluiting dus geen stroom aan boord dus ook geen airco dat was balen ach ja met edgar maak je van alls mee hij heeft een tijd je geleden een andere boot van miami divers tusen aruba en curacao laten afzinken naar honderden meters diep de kustwacht was al uitgerukt en een ander grote tanker lag te wachten om ze uit het water te vissen maar op het allerlaats kreeg hij de pompen om het water uit het ruim te pompen toch weer aan de praat
    ze ijn terug gesleept door de kutwacht naar curacao een tripje van bijna 24 uur veel,lief van de makakoes

• 13 Mei 2009 - 07:11

Fabulous Hornet:

Jaja,
    Allemaal wel leuk natuurlijk, natuur en nieuwe ervaringen ...maarre, waar het werkelijk om gaat..
    Heb je nog exclusieve cars gezien?

• 13 Mei 2009 - 07:11

Fabulous Hornet:

Jaja,
    Heb je nog exclusieve cars gezien?

• 13 Mei 2009 - 13:57

José:

Hoi,
    Wat een verhaal zeg, met die vuurbollen, we zien jullie wel graag heelhuids terug!
    Is het land zo mooi als je verwacht had of moet het mooiste van de reis nog komen.
    Hier zijn wij druk met de alledaagse dingen, school, werk enz.
    Ik lees graag meer van jullie avonturen en misschien ook wat foto's???
    groetjes José

• 14 Mei 2009 - 05:50

Hele Familie Pruis:

Hoi lieve vrienden
    Wat een verhaal van de bliksem, voorzichig hoor wil jullie graag heelhuids terug.Vinden het heel leuk jullie te volgen. We hebben jullie heldhaftige avondturen gelezen en moesten er ook wel om lachen. zo te horen zit het jullie niet altijd even mee! we lezen het van elke dag dus we zijn helemaal op de hoogte van jullie avonturen.

lieve groetjes!
    familie Pruis!

p.s willen jullie een foto van jullie samen meenemen want wij willen dan die graag op pc zetten als achter grond
    dikke knuffel

• 18 Mei 2009 - 14:36

Lottehijnienkjurrens:

we hebben alle verhalen nog niet helemaal gelezen. Maar de foto's wel bekeken.Wat mooi.
    geniet er lekker van.