Jasper - Prince George-Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van mensen - WaarBenJij.nu Jasper - Prince George-Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van mensen - WaarBenJij.nu

Jasper - Prince George-Smithers

Door: Gerard/Anja

20 Mei 2009 | Canada, Smithers

We werden al vroeg wakker van de kou in het nationale park camping van Jasper.Geen stroom (natuurcamping)snel aangekleed en de gordijnen opengedaan en er lag sneeuw. Het lijkt ons wel te achtervolgen. Overal waar we een nacht staan hebben we de volgende ochtend ook sneeuw. Camper ingepakt en vertrokken buiten Jasper nam de sneeuw weer af en nam de temperatuur weer iets toe. Maar het bleef de dag erg wisselnd van regen sneeuw naar zon en anders om. Maar de dag werd al snel goed gemaakt met een steenbok en onze eerste zwarte beer die toch wat kleiner was dan de Grizzly. Snel foto's geschoten voor de video waren we al te laat maar dat mocht de pret niet drukken. Na verschillende meren te hebben gezien hebben we een tussenstop gemaakt in het plaatsje Mc. Bride waar we via de tourist info in een gezelige cafe terecht kwamen met heerlijke koffie en eigen gemaakt gebak ( daar ging Sonja bakker)het werd voor mij (Gerard) een sas dag. Ook nog een leuk kookboekje met plaatselijke recepten gekocht want in Nerderland zullen nog wel meer sas dagen volgen. We waren nog maar weer net op weg en weer een zwarte beer aan de kant van de weg, nu ook tijd om video te maken. Deze was iets groter dan het vorige exemplaar. Ook nog op ons gemak een big horn sheep op de foto en video kunnen zetten. Hij ging echt staan poseren voor Anja's fotocamera. Dit maakte het slecht weer, helemaal goed.Even later nog een zwarte beer maar deze was zo snel uit beeld verdwenen dat we er geen foto van konden maken. De verdere tocht naar prince George rustig kunnen uit rijden en daar op de camping, waar we erg vriendelijk werden ontvangen, onze was gedaan.
Daar ook nog wat foto's van hummingbirds kunnen maken, af toe zette ze de aaanval op je in. maar ze zijn wel 3 kleiner dan een. mus. waarschijnlijk zijn het kolibries.
Vandaag 19 mei.
Het was weer erg koud en ja hoor er lag weer sneeuw, zo 10 cm dik op onze camper, gisteravond nog alles helder nu alles bewolkt.Op de weg merket we al snel dat het een zware dag zou worden weinig zicht, manoevrerend tussen de sneeuw sporen door onze weg vervolgend. Al snel kwamen we de eesrte ongelukkigen al tegen die of met de auto in de sloot waren beland of op hun kop lagen. Dat maakte de angst om te rijden wel iets groter, je zit dan toch meer gespannen achter het stuur. Na 5 auto's op zijn kant te hebben zien liggen klaarde langs het weer iets op en werd de weg met sneeuwruimers schoon gemaakt. Maar het bleef de gehele dag wel bewolkt en miezerig. Maar dat hield de zwarte beer er niet van om voor onze camera te poseren.25 km voor Smithers stond al een man te fotograveren ook maar even gestopt en drie kariboos gezien, nu bleek achteraf dat we twee dagen ervoor ook al een kariboo hadden gezien. Maar al doende leert men. In Smithers nog even geshopt (kijken kijken en niet kopen) op de camping met golfbaan wat gegeten en het verslag bijgwerkt. Het weer is nu weer helemaal opgeklaard we zijn benieuwd wat dat morgen zal gaan brengen. Morgen gaan we naar Prince Rupert waar we de ferrie naar vancouver eiland gaan pakken. De ferriereis duurt 14 uur.

• 20 Mei 2009 - 06:07

Frank:

Ha buurman en buurvrouw,
    Samen met mama al vroeg de foto's bekeken. De eekhoorn vond ik het liefst.
    Een fijne vakantie en tot snel.
    Knuf Frank en ook de groeten van mijn ouders

• 20 Mei 2009 - 09:07

Trudy:

spannend al die beren op de weg!!!!!!!
    Fantastisch al die avonturen, die sneeuw is wat minder maar ja als jullie terugkomen krijg je hier wel weer de zonneschijn nog heel veel plezier
    trudy

• 20 Mei 2009 - 10:19

Henny:

hallo, eindelijk een berichtje van mij. wist met geen mogelijkheid hoe ik op jullie site moest komen, maar na steeds proberen .HOERA GELUKT! wat een bizarre reis zeg niet te geloven, je moet er maar een film van maken. je kan niet zeggen dat het een saaie vakantie is geweest. in de magnoliastraat is alles WEL saai, dus is zou zeggen geniet er nog maar lekker van. heel veel groetjes henny

• 20 Mei 2009 - 10:42

Conny:

Hoi G&A
    Wat lastig iedere keer al die sneeuw. Ik zal mijn zus erop attent maken extra warme kleren mee te nemen, want die vertrekt 1 juni!!
    Ik hoop, dat jullie morgen een zonnige dag hebben, want die bootreis is echt fantastisch!! Ga zitten en geniet en wel zoeken naar dolfijnen en walvissen. (Wij hebben ze toen niet gezien, maar het schijnt wel te kunnen). Eenmaal in Victoria gaan jullie toch wel met een Zodiac de zee op voor een Orkatocht (die is echt onvergetelijk, wel warme kleren aan en eventueel een muts of sjawl mee, want die bootjes varen errrrug hard en dat brengt een hoop kou mee).
    Greez de Onnies

• 20 Mei 2009 - 10:43

Conny:

p.s. ik verwacht eigenlijk wel weer een paar nieuwe foto's van Anja!!

• 20 Mei 2009 - 15:28

Joke En Johan:

Jullie kunnen goed rijden hé? Geen camper in de sloot. Gelukkig maar. Leuk dat jullie zoveel bijzondere dingen zien.
    Nu nog op de Ferry.
    groetjes

• 20 Mei 2009 - 15:32

Bart ( Savenije):

Hooi,
    het lijkt mij heel leuk met al die dieren zo op/langs de weg.
    Ik zou ook wel is een keertje naar Canada toe willen =).
    Groetjes.

• 21 Mei 2009 - 08:48

Mart, Sam En Mees :

Hallo Gerard en Anja
    De film van de beer is erg spannend, Mart kan wel horen dat het langs de grote weg is opgenomen.
    Sam wil graag naar jullie toe maar 14uur met de boot is wel erg lang. Mees wenst jullie veel plezier en vraagt zich af of je in de meertjes kunt zwemmen?
    nog veel plezier met de boottocht (neem reistabletten mee of een watje in het oor)
    We zien uit naar nieuwe foto,s ook waar jullie opstaan want het was leuk om een actie foto van Gerard te zien.Tot gauw.