Revelstoke- Canmore - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mensen - WaarBenJij.nu Revelstoke- Canmore - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mensen - WaarBenJij.nu

Revelstoke- Canmore

Door: Gerard

13 Mei 2009 | Canada, Revelstoke

Onze trip ging verder van Revelstoke waar we om 07.00 uur al vertrokken omdat we onderweg een uur zouden verliezen (tijdsverschil tussen twee streken) Onderweg begon ons tweede lampje van de auto te branden, de eerste hadden we keurig gemeld. we zaten midden in de bergen op weg naar Rogers pass. Na een uur konden we stoppen om te belllen en te tanken, er ging weer voor 90 liter in , je kan er dan een 450 km mee rijden. De hulpdienst van de campermaatschappij gebeld, konden ons niet zeggen wat er aan de hand was maar voor de zekerhheid maar even in Golden een uur verder op even bij de garage langs gaan. Het was me daar koud daar boven op de berg. Het is dat ik vriesvaste vingers heb anders waren ze er wel afgevroren. we zagen daar onze eerste colombia Ground Squirrel of terwijl een eekhoorn. In golden de garage aangedaan, kon het ook niet vinden waarschijnlijk iets ongevaarlijks (laten we het hopen) Van golden zijn we doorgereden naar Canmore onderweg verschillende nationale parken aangedaan. Tot nu toe nog geen beer gezien wel een groep Elks. Wat een vrijheid en ruimte hier (Beste Hornet ook verschilden auot´s gezien veel rodhots maar geen cars). Hoe dichter we bij Canmore kwamen hoe donkerder het werd (bewolkt waarschijnlijk sneeuw op komst) We reden canmore met regen binnen en we waren net bij de campingsite of het begon me toch te sneeuwen. Gauw een 30 cm en het is me vannacht ook koud geweest.

13 mei

Het weer was vanochtend weer opgeklaard en we zijn in de omgeving canmore geweest op zoek naar een beer, maar ook vandaag niet gelukt wel een aantal keren een groep Elks gezien, reeen, Mountain goats, o Columbia ground squirrels. De rest van de details komen in het volgende verslag aan orde. Voor Jose we proberen een aantal foto`s er op te zetten.
Mart Mees en Sam natuurlijk willen we een 2 pakjes kaarten van Kika, we zullen dan wel wat op onze boodschappen bezuinigen. Ja Ineke tegen Edgar kunnen wij niet op.

• 15 Mei 2009 - 06:56

Ineke:

grappig gerad en anja ik ben ook was ook in de southern rockies om te gaan skieen het is masaal wat je daar ziet wij rijden er een stukje van anderhalf uur door heen en dat vond ik al super we hebben ook alks gepot op de terugweg naar denver neve zag ze langs de kant van de snelweg door de sneeuw lopen er was niet de mogelijkheid om te stoppen jullie rijden nu kris kros door de rockies het zal wel en gweldige ervaring zijn geniet er met volle teugen van jullie hebben zeker al heel wat mooie plaatje geschoten maar deze zullen we zeker gaan zien al we weer volgend jaar in nederland zijn liefs van wave neve yame edgar&ineke

• 15 Mei 2009 - 06:58

Ineke:

ik heb nog nooit zoveel mt jullie gemaild hahaha

• 15 Mei 2009 - 14:26

Marlies:

Geweldig Gerard en Anja daar zal Kika zeer blij mee zijn.
    Waar zijn jullie nu eingelijk ik probeer al twee dagen op jullie site te komen maar dan komen er geweldige foto,s van Galapagos op en ik maar denken dat jullie een stuk noordelijker zaten?
    Maar nu vandaag is het toch weer gelukt om een mailtje te sturen.
    Over die vuurbal daar kijken wij natuurlijk niet meer van op jullie hebben toch wel voor hetere vuren gestaan?
    de foto,s zijn overigens prachtig.
    En Ineke heb je nog geen zwembad gevonden? waar haal je die tijd vandaan om te mailen? ha ha grapje, heel leuk om nou ook veel over jou te lezen.
    Misschien kunnen we Gea naar verwegiestan sturen om zo in contact te blijven.
    Gerard en Anja als je een beer ziet blijf een beetje uit de buurt wat ik zag vandaag nog een filmpje dat ze ook met stenen gooien
    Zeg nog veel plezier en tot gauw Marlies

• 15 Mei 2009 - 18:52

Joke En Johan:

Wat ziet het er fantastisch uit. Jullie hebben geluk gehad met die vuurbal hoor. Gelukkig kunnen jullie verder in dit prachtige land.

groetjes

• 20 Mei 2009 - 07:27

Marlies:

Heel leuk al die verhalen over beren maar wanneer gaan wij ze zien?
    De kinderen willen graag weten wat een Elk is?
    Heb je daar ook foto,s van of hebben we die toevallig al bekeken?
    En al die is dat iets bijzonders voor de tijd van het jaar daar of is het daar nu winter?
    Nou alweer genoeg vragen gesteld die we graag beantwoord zien duskom maar op met de mail.
    het trouwens erg leuk om jullie reisverslag te volgen.
    Ineke waar ben jij punt nu?
    Groetjes Marlies

• 20 Mei 2009 - 07:28

Marlies:

met al die bedoel ik sneeuw, even voor de duidelijkheid