Boot reis - Reisverslag uit Campbell River, Canada van mensen - WaarBenJij.nu Boot reis - Reisverslag uit Campbell River, Canada van mensen - WaarBenJij.nu

Boot reis

Door: Gerard/Anja

23 Mei 2009 | Canada, Campbell River

Gisterochtend om 04.45 uur opgestaan spullen ingepakt ontbeten en met de camper naar de boot vertrokken. Er stonden al 4 campers voor ons maar we waren ruim op tijd. Tegen 06.45 uur konden we de boot op rijden maar het was nog steeds niet druk. Op de boot hoorden we dat er normaal 600 mensen op konden maar dat er maar 69 vandaag meegingen en er waren ook 69 personeelsleden aanboord. Anja is gelijk begonnen met het maken van foto's , ik heb nog een poosje geslapen het was erg warm achter het glas, heerlijk om even weg te dutten. Het schip was brand nieuw dit was zijn vierde vaart pas. We zijn even aan de ander kant van het schip gaan zitten, schitterend al die bergen. Af en toe zagen we een adelaar in de bomen zitten. De boot vaart ongeveer 35 km per uur, onze buurman Harold houdt dat op zijn GPS systeem bij. Op de coordinaten 32 30 56 noord 128 27 28 west zagen we de walvis met jong. Deze 2 seconden op de video kunnen zetten voordat hij weer achter het schip verdween. Iedereen liep enthousiast met video en foto camara's over het dek heen en weer. Omdat het zo rustig is hebben we het voor elkaar gekrgen om zonder kaartje de VIP ruimte te betreden waar je zicht had op de voorkant van het schip en water. Je hebt hetzelfde zicht als de kapitein 3 etages hoger. We moesten wel steeds voor elkaar de deur open houden om naar binnen te kunnen. Maar met de groep nederlanders aan boord wisselden we elkaar af. Er zat een betalende bezoeker maar die vond het geen probleem dat we er bij kwamen zitten. Anja zag nog een dolfijn maar die was ook weer snel uit beeld verdwenen. we hebben schitterend weer vooral achter het glas is het warm. De laatste 4 uur vonden we lang duren, je bent dan verzadigd en wilt alleen nog maar naar je camping toe. Om 22.30 uur van boord gegaan en om 23.30 lagen we op onze camping te bed.

Vandaag 22 mei zijn we richting Campbell River vertrokken, langs de kant van de weg zat een zwarte beer rustig te grazen, snel een filmpje gemaakt en onze tocht voortgezet, in de loop van de ochtend klaarde het weer op en werd het warm. Onderweg naar de camping nog enkele reeen gezien en bij een bedrijf langs geweest die boomstammen verwerkte en ze zolang in de rivier bewaarde.
Het is nu 16.45 uur Canadese tijd. Ik zit heerlijk in het zonnetje mijn verhaal te tikken. We gaan straks al weer wat spullen in pakken die we toch niet meer nodig zijn want het einde van onze vakantie komt in zicht.

Leuk dat jullie allemaal zo reageren.
Sam je mag best naar ons toe komen, maar ik denk tegende tijd dat jij er bent wij weer vertrekken.

Mart heeft helemaal gelijk we stonden langs een drukke weg toen we de beer zagen.

Ineke ik ben benieuwd wat jouw kinderen van het filmpje vinden

In totaal hebben we toch nog zeven beren gezien.
Alie en Carla, jullie aantal halen we niet maar we zijn tevreden.

Op de boot hadden we contact met een ander nederlands stel, en wat schetst ons beider verbazing, staan we hier op een camping en wie komen daaraan??
Juist Ria en Harold, van alle campings, op heel Vancouver eiland, hadden ze toevalig deze eruit gepikt

Groeten aan iedereen..

• 23 Mei 2009 - 07:23

Fabulous Hornet:

impressive. beetje jaloers mogen wel toch wel zijn he.
    weer eens wat anders dan "downfall"
    Ik heb trouwens vanochtend 3 poezen en 2 knijnen gezien!, uit mijn raam!

• 23 Mei 2009 - 07:44

Gaby En Saskia:

Hoi hoi!
    Lang niet gereageerd, maar druk druk...
    Eindelijk tijd gehad alles door te lezen. Als je zo alles achter elkaar leest klinkt het geweldig! Het weer valt dan weer tegen, maar daar tegenover staan geweldige plaatjes.
    Veel plezier nog in de laatste dagen!

• 23 Mei 2009 - 10:37

Jose:

HOi,

Wat gaat het toch snel, nog 4 dagen en jullie zijn weer terug in Nederland. Wat hebben jullie weel veel gezien. Wat de coordinaten betreft, kun je ons alles wijs maken! Maar we nemen alles aan.

Ik hoop nog een paar warme dagen, veel plezier en tot horens.
    groet José

• 23 Mei 2009 - 11:39

Marlies:

Nog even en dan zit jullie vakantie er weer op en moeten wij afkicken van jullie reisverslag. Niet meer elke dag op de pc om jullie verhaal te lezen maar weer gewoon Mart achter een of ander spel.
    Geweldig dat jullie zoveel zien en ook nog weer eens voor een dubbletje op de eerste rang zitten (zijn we van Gerard natuurlijk niet anders gewend.)
    wat is nauw vancouver island dat grote stuk land wat voor vancouver ligt, we keken op de kaart maar konden het niet vinden. En duurt dat stukje zee wat er tussen zit dan veertien uur varen?
    Op de kaart lijkt het dan toch minder groot.
    Tot gauw en ook de laatste dagen nog veel plezier.

• 23 Mei 2009 - 12:52

Ben En Kathleen:

Wat een onvergetelijke vakantie maken jullie mee zeg! En dan kom je nog bekenden tegen ook?!?
    Dat filmpje van de beer is leuk, zo'n beer is toch helemaal niet gevaarlijk??

• 24 Mei 2009 - 16:43

Henk En Monique:

Hoi Anja en Gerard,
    Jeetje wat mooi wat jullie allemaal gezien en meegemaakt hebben. Wat mooi al die foto's.Gerard dat vuurtje op de camping is dat voor het bereiden van de maaltijd? Ja je moet er wat voor over hebben. Nou, nog heel veel plezier de laatste dagen en geniet er nog van.
    Groetjes ook van Laurens en Tim.

• 24 Mei 2009 - 23:41

Ineke:

gerard en anja
    ma is vanmorgen van haar fiets gevallen en is en tijdje buiten bewustzijn geweest ze weet niet wat er gebeurd is.morgen gaat ze naar de dokter om te kijken of de bloeddruk goed is ik wilde jullie dat graag laten weten ook al zijn jullie fijn op vakantie liefs ineke

• 25 Mei 2009 - 12:07

Ern:

hoi hoi Je had van ineke al gehoord dat ma was gevallen. het gaat nu goed met haar. ze heeft blauwe plek op haar arm en een licht gekneusde rechter zij. vanmiddag gaat ze voor de zekerheid naar de dokter.
    groetjes

• 25 Mei 2009 - 20:22

Martijn:

Hoi! Ik heb even rondgekeken hier (dat mocht ook wel want jullie komen al bijna weer terug) en wat dingetjes gelezen en gezien. Wat een indrukwekkende reis! Wij moeten het hier nog steeds doen met kippen... groetjes

• 26 Mei 2009 - 07:54

Ern:

we wensen jullie een goede terug reis groetjes

• 26 Mei 2009 - 18:29

Huub & Kristel:

Hoi wereldreizigers,

Erg leuk om jullie reis weer gevolgd te hebben! Straks thuis lekker nagenieten met alle foto's en video's. Goede terugreis!