Canmore-Banff-Abrahanlake - Reisverslag uit Ottawa, Canada van mensen - WaarBenJij.nu Canmore-Banff-Abrahanlake - Reisverslag uit Ottawa, Canada van mensen - WaarBenJij.nu

Canmore-Banff-Abrahanlake

Door: Gerard/Anja

16 Mei 2009 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit het verre maar mooie Canada.
Nou even kijken waar we gebleven zijn.
Oh ja in Canmore.
Daar zijn we 2 nachten geweest, dus 1 vrije dag om daar de omgeving te verkennen.
De avond dat we aankwamen hadden we sneeuw en de dag erna scheen grotendeels de zon met geregeld een regen/sneeuwbui.
We zijn die dag richting Calgory gereden.
We hebben het Kananskis national park bezocht.
Daar hebben we berggeiten gezien en nog weer elk's en herten. De elk's liepen gewoon aan de de rand van de stad.
De dag erna zijn we richting Banff gereden over een alternatieve route.
Deze dag was vaak wat sombertjes en bewolkt maar als het wat opklaarde waren de mooiste uitzichten zichtbaar. Goed naar beren gezocht maar niets gezien.
Ook naar het bekende Lake Louise gereden, met haar mooie blauwe kleurenn ou voor ons was hij prachtig wit want hij was nog helemaal bevroren en er lag flink wat sneeuw en het sneeuwde. Nog even wat sneeuwballen gegooid want daar krijgen we in nederland pas in decemebr weer kans toe. lake Louise staat bekend als het meest gefotograveerde meer van Canada (maar vandaag even niet), de meeste mensen namen en kijkje en verdwenen dan weer snel.
Daarna via vele stops terecht gekomen op ons huidige standplaats waar het gisteren bij het arriveren ook sneeuwde en erg koud was.
We hadden gisteren beide even een dipje maar dat is vandaag alweer verdwenen want vandaag scheen zowaar de gehele dag de zon.
We hebben dus ook een flinke wandeling gemaakt om Lake Abraham.
In het geheel hebben we ongeveer 3 uur gelopen/geklommen.
Daarna lekker rustig aan gedaan, nog even vanmiddag een wandeling gemaakt en zo langzamerhand stroomt de camping vol omdat de canadezen een lang weekend hebben.
Wat opvalt is dat bijna iedereen ook een hond bij zich heeft, dus ik (anja) kom helemaal aan mijn trekken.
Er is net zelfs een Golden Retriever komen buurten en hij heeft een goede aai-beurt gehad (hij ging er zelfs bij liggen).
Morgen gaan we richting Jasper over de Icefield Parkway, erg beroemd om z'n mooie uitzichten en plekjes om te bezichtigen.
Hopelijk is het helder weer zodat we het allemaal goed kunnen zien.
Nou, dit was even een gedeelte van Canada.
Leuk dat jullie reageren en ja Ineke zoveel hebben we nooit met elkaar gemaild, wordt toch tijd om daar wat verandering in aan te brengen.
We leven nu ook meer op dezelfde tijd als jullie daar in Curacao.
Hartelijke groeten allemaal vanuit Canada.

• 16 Mei 2009 - 10:30

Imre:

Hee gerard en anja!

ik hou alle verslagen goed bij, leuk dat jullie het naar jullie zin hebben!
    jullie huis staat er ook nog in nederland, ik pas er goed op haha!
    het opnemen lukt volgens mij ook goed.
    en gerard mischien dordrecht volgend jaar in de eredivisie te bewonderen, ze zijn door in de play-offs! veel plezier nog daar, en doe voorzichtig! Groetjes iem

• 16 Mei 2009 - 13:36

Carla:

Ik denk dat de beren het ook nog te koud vinden die liggen nog lekker op een oor.
    En lake louise is inderdaad mooi blauw maar toen wij er waren was het er ook zwart van de japanners die je zowat in het lake duwde om op de foto alleen te kunnen.
    Wij waren daar dus ook snel weg.
    Nog veel plezier en hou je ogen open want voor je het weet loopt de beer de zelfde wandelroute als jullie.
    Al berenspray gekocht of een berenbel?
    Volgens de canadese is dat een lunchbel voor de beren.

• 16 Mei 2009 - 16:24

José:

Hoi,

Leuk die foto's erbij, dan gaat het nog meer leven. Fijn dat je jullie een zonnige tijd mee maken. Hoe mooi sneeuw ook kan zijn, met wat zon ziet de wereld er toch anders uit!
    En ja, je kunt niet naar huis zonder een beer te hebben gezien. Maar zitten ze inderdaad misschien nog in hun verlengde winterslaap?
    Hoe is het eten trouwens in Canada? Specifieke dingen?
    groet Jose