Laatste dag La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu Laatste dag La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu

Laatste dag La Fortuna

Door: Gerard/Anja

25 Maart 2012 | Costa Rica, Fortuna

Zaterdag
We zijn naar het ontbijt op eigen gelegenheid naar de naar het regenwoud met de Hangbruggen gegaan, de hoogste brug zou op 47 meter van de grond hangen. We zouden het allemaal wel gaan zien. Bij aankomst was het al heerlijk weer en alleen het laatste topje van de vulkaan was nog door de wolken bedekt. We waren nog maar net binnen of we kwamen al een nestje met 2 eitjes van de kolibrie tegen. De eerste brug was gelijk een hoge hangbrug, maar je mocht er niet met te veel mensen op anders zwaaide de brug behoorlijk en kon je haast geen foto maken. Het is schitterend als je zo tussen de boom toppen doorloopt en van alles ziet vliegen, maar het blijft wel goed opletten want veel vogels zitten goed verstopt. De totale lengte van de tocht was ongeveer 3 km, maar met af en toe een flinke klim er in. We kwamen een paar spechten tegen, apen en het mooiste was de grote curasow ( grote zwarte vogel met gele ...ja..wat was het??....soort kwabbe op zijn snavel, hij was zelf ter grote van een flinke kalkoen) even later kwamen we van het zelfde soort een mannetje (zwart) en vrouwtje( bruin) tegen, maar ze waren zo snel weer tussen de struiken verdwenen, dat een foto maken niet gelukt is. Vlak bij de uitgang van het park kwamen we ook een soort wasbeertjes tegen, ze waren gek op banaan en ander fruit. Verder nog een grote vogel gezien ( naam moeten we nog opzoeken) en een papegaai die zich lekker door de toeristen liet voeren. We waren 3,5 uur onderweg geweest, dus alle tijd genomen, we zijn dan ook door heel wat groepen ingehaald. De middag nog een eco bos bezocht, oases Arenal, waar we naar kikkers hebben gezocht, geen gevonden wel veel vlinders op de foto gezet en een heel klein vogeltje gezien die de vrouwtjes het hof probeerde te maken met een dans en klap Geluiden door dat hij de vleugels 80 keer per seconde heen en weer klapte, nog sneller dan een kolbri (60 keer per sec). In La Fortuna op ons vertrouwde adres koffie gedronken en weer terug gegaan naar ons huisje.

Zondag
De zon scheen al vroeg, er was bijna geen wolkje aan de lucht en de vulkaan lag helemaal vrij, je kon van uit de krater de rook naar buiten zien komen. Na het ontbijt om 08.00 uur werden we door iemand die de tuinen bij de lodge bijhoudt geroepen. Hij had een hele mooie rups gezien, prachtig!  Daarna naar het volgende adres dicht bij Liberia ( canon de la vieja ) vertrokken, nog maar net onderweg of we zagen mensen langs de kant staan die een slang hadden gezien, wij ook even gekeken , het ging om een fel gele slang die behoorlijk giftig was. De rit was verder erg mooi,  rustig aangedaan, veel gezien waaronder een mooie adelaar en wat andere vogels. We zagen gaande weg de rit het klimaat wel veranderen, gaan van het Caribische gebied over naar de Pacific, minder groen wel een stuk warmer.  Tegen 12.00 waren we op de plaats van de bestemming, het is hier wel een graad of 10 warmer dan op ons vorige adres.

• 25 Maart 2012 - 20:07

Carla En Alie:

Leuk jullie verhalen te lezen jullie hebben vast al vele mooie foto à gemaakt.
    Groetjes c en a

• 26 Maart 2012 - 10:30

Anneke Westra:

Wat leuk om te lezen van jullie avonturen.

• 27 Maart 2012 - 11:56

Carla Van L.:

Tja, Gerard van los vliegend vogels die heel snel zijn heb ik ook wel eens last, en een foto lukt al helemaal niet, fijn om zo mee te leven, heb best wel een beeld hoe jullie bezig zijn, en ik geniet mee, Anja het gaat prima, groetjes Carla

• 27 Maart 2012 - 15:46

Conny (+groet John):

He vak.gangers.
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Bevalt het zelf rijden in de auto ook goed?
    Prachtig land met veel naturr en dieren he!!!

• 27 Maart 2012 - 15:47

Conny (+groet John):

Komen er ook nog foto's, of moeten we wachten tot jullie weer terug zijn. Zo ja, wanneer mogen we dan op de koffie komen????