La Fortuna - Reisverslag uit Horquetas, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Horquetas, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: Gerard/Anja

24 Maart 2012 | Costa Rica, Horquetas

Allereerst iedereen bedankt voor jullie soms leuke, opbeurende reacties, we merken ook wel dat sommige doorschieten, maar dat nemen we dan weer met een korreltje zout. Ook brengt het sommige van onze familieleden weer dichter bij elkaar door dat ze nu via ons reis verslag met elkaar communiceren. Conny blij dat jij wel een creditkaart wil gaan brengen als we in de problemen komen, maar neem Carla dan wel mee, want we weten vanuit het verleden ( onze gezamenlijk reis in Thailand) dat jij wel wat sturing nodig hebt. We nemen Mart niets kwalijk, maar wel zijn ouders die de arme jongen opstoken om iets onaardigs over ons te schrijven. Kees, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet ( wie betaald jouw vis op vrijdag??) Ben en clementine het wonder is geschied na 109 jaar Heracles in de finale in de Kuip. Gerreke, Anja is alweer inspiratie aan het opdoen , ruim je oven alvast maar leeg. Melanie dank je voor de goede zorg voor onze pompoenen, als ze het erg goed doen kunnen we er na de vakantie soep van gaan eten. Jose gelukkig zitten we niet aan de grond, en hebben we ook voldoende te eten, maar zo zie je maar weer hoe snel je ook aan de grond kan zitten. De mensen zijn aardig tegen ons maar wij natuurlijk ook tegen hen, wie goed doet, goed ontmoet. Wij blijven er maar om lachen en hebben straks op een feestje ook weer iets leuks te vertellen, hopelijk worden we natuurlijk wel ergens uitgenodigd.

Woensdagavond een hele grote kikker gezien, maar lompe Amerikaan vloog voor ons langs weg kikker. Heerlijk gegeten al moest de kok mijn vlees nog een keer op de grill gooien, randjes van vlees waren niet gaar. Nog verder naar kikkers gezocht die avond niets meer gevonden.
Donderdag voor het ontbijt rondje park gedaan, twee groene papegaaien gezien, na een heerlijk ontbijtje met veel  fruit zagen we op de weg terug naar ons huisje een bleujeans kikker. Snel wat foto,'s geschoten en onze spullen ingepakt. Op naar La Fortuna de rit zou ongeveer  2 uur duren maar door alle  tussenstops die we gemaakt hebben heeft de rit heel wat langer geduurd maar we hadden ook de tijd. Anja had gelezen dat op de weg naar La Fortuna ( ligt bij de vulkaan Arenal) we nog een lodge tegen kwamen waar ze ook een mooie park bij hadden. Daar gestopt langs de receptie gelopen of we daar gast waren,kwamen we onze eerste twee Toekans  tegen ( nee het was geen van de Valk restaurant ), het blijft iedere keer toch iets moois. Nog wat verder afgedaald het park waar we werden opgewacht door een stel hongerige muggen, je blijft spuiten met de Deet, maar dat houdt de muggen tenminste even weg. We kwamen er verschillende zwarte kikkers met groene stippen/ vlakken tegen. Op onze verdere reis een aantal kinderen blij gemaakt met de  supermarkt knuffels we het afgelopen jaar weer bij elkaar hadden gespaard. Ons onderkomen lag 8 km buiten het dorp, half weg de berg met uitzicht op de vulkaan, alleen het bovenste topje was door de nevel niet zichtbaar. Het huisje waar we in verblijven is erg mooi, met alles er op en er aan, een tv in de woonkamer en een in de slaapkamer. Tegen het eind van de middag naar het dorp vertrokken om boodschappen te doen en al vast rond te kijken wat we de dag er na zouden gaan doen. Een heerlijk koffie restaurant gevonden, waar nog meer Nederlandse koffieleuten zaten.
's Avonds bij een steak restaurant gegeten, hier raakten we in gesprek met de serveerster, wij hadden haar achter in de twintig geschat bleek ze 37 te zijn en sinds een half jaar oma. Was zwanger op haar 16 jaar en haar dochter op haar 19 jaar. Op zich hadden ze het niet breed, hier kwam de baby kleding die onze buurvrouw Melanie had meegegeven goed van pas.
Vrijdag
Na het ontbijt vertrokken naar de watervallen, eerst wilde we naar het groene meer, maar er was zoveel bewolking boven op de berg, dat we mogelijk niets zouden zien. Het was heen en terug wel 3,5 uur klimmen en dalen. Ook de waterval die we wel hebben bezocht was een hele afdaling met heel wat trap treden, maar de weg weer omhoog was pas echt afzien. Nog wat galerijen bezocht Anja moet weer wat inspiratie opdoen voor als ze weer terug is van vakantie.
Zo ontmoet je ook weer leuke mensen, die hun technieken uitleggen. De middag in la Fortuna  door gebracht. Al wel gekeken  wat we morgen willen gaan doen.

Even een berichtje van mij (Anja), Marlies, je hoeft geen medelijden met me te hebben hoor,
Ik krijg Gerard wel rustig!!
Jose, Costa Rica is geen eiland :-)
Iedereen bedankt voor jullie reactie's, leuk om te lezen!!

• 24 Maart 2012 - 08:52

Petra:

Hoi Anja en Gerard, ook leuk om jullie verslag te lezen. heb het fijn daar!! groetjes, Petra

• 24 Maart 2012 - 10:32

Alie En Carla:

kijk dit gaat als vakantie klinken.
    ik zou zeggen vooral zoooooo doorgaan

• 24 Maart 2012 - 20:22

Gerreke:

Ik hou me aanbevolen voor nieuwe inspiratie

• 25 Maart 2012 - 09:40

Trudy:

Ik moet zeggen het is bij jullie altijd wel een hele bijzondere vakantie en dat heeft niet eens zozeer met de vakantiebestemming te maken (ook wel natuurlijk) maar vooral met alles er omheen maar zo blijkt ook altijd weer
    alles zal reg komm'n

Veel plezier en liefs trudy

• 25 Maart 2012 - 10:54

Conny:

He wat lees ik een hele dag zonder trubels....kan dat ook dan????

• 27 Maart 2012 - 11:15

Carla Van L.:

Leuk om jullie verhalen te lezen, dit klinkt echt goed, Anja, ons boek wordt hartstikke goed, groetjes Carla