De regen achter ons gelaten - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van mensen - WaarBenJij.nu De regen achter ons gelaten - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van mensen - WaarBenJij.nu

De regen achter ons gelaten

Door: Gerard/Anja

16 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

We willen iedereen hartelijk danken voor de berichtjes, we kijken er steeds erg naar uit Anja blijft nog steeds verkouden, hopelijk is ze daar tegen de terugreis helemaal van af

Kees we hadden inderdaad naar Blijdorp kunnen gaan,maar of het daar veiliger is dan hier betwijfel ik, was het niet Bokito die Blijdorp onveilig maakte. Onze gidsen die we hebben gehad hadden allemaal een Karabijn of zwaarder materiaal bij zich. Dus de volgende keer gewoon weer ver weg naar een plek waar ze met dieren weten om te gaan.
Martijn, ja we schrijven inderdaad meer op dan jij dat hebt gedaan dat heeft ook met de ouderdom te maken je vergeet gewoon sneller dingen. Over een aantal jaren worden jouw verslagen ook wel langer
Marlies wat goed dat Mees opgaat voor Diploma A wens hem maar veel succes, Bert veel Beterschap (grapje). Wat de bewegende beelden op de video betreft heb jij makkelijk praten, we worden constant omringd door gevaarlijke dieren en dan ben je soms niet zo camera vast,leuk dat we jullie nog op skype zagen. Mees nog gefeliciteerd met je diploma A en Sam jij gefeliciteerd met jouw verjaardag.
René we zijn blij dat je onze ramen hebt gedaan, heb je die van Hennie ook meegenomen want dat was je de vorige keer ook vergeten. We zouden het prettig vinden als je onze dakgoot ook wil schoon maken en aan de buiten kant wil polijsten. Je kan aan iedereen in straat doorgeven dat we volgende week zaterdag weer terugkomen. Er hoeft deze keer geen boog met welkom thuis te worden gemaakt want dat vonden we de vorige keer zo overdreven. We vinden het al lekker als de koffie klaar staat.
Conny en John we hebben een leuke huisje voor jullie gezien in Knysna aan het water 2 kamer appartement voor 3 000 000 rand. Dan kan een van jullie meteen onze handel met Zuid-Afrika coördineren.
Carla we zijn bezig een bedrijfje op te zetten om nijlpaardjes naar Nederland te halen, aan jouw hebben we al vast een goede klant
Carla van L: Anja is erg blij met jouw medeleven, dat scheelt weer in de aandacht van mij richting Anja. Dus ook bedankt namens mij.
Jose als onze trouwe fan, leuk al die berichtjes, maar qua diagnose stelling denken we aan de griep en niet aan een voedselvergiftiging. Want alles wat Anja eet proef ik eerst voor.

het verslag

15-10-2010
We stonden op met regen, we hadden plannen om naar een olifanten opvang te gaan, maar gezien het weer er vanaf gezien. In plaats daarvan zijn we de stad in geweest en hebben een art gallery bezocht en naar Crazy Clay geweest waar we zaken hebben gedaan voor de komende kerst markt. We hebben een aantal dieren van keramiek gekocht die Anja op de kerstmarkt in Soest weer probeert te verkopen. Mocht dat goed gaan dan gaan we het groot aanpakken en kopen we een vakantiehuis in Zuid-Afrika en zo blijf ik de gehele dag maar dromen hoe we ooit nog eens rijk worden van Anja’s kunst of via het dealerschap met Zuid-Afrika. Maar hoe krijgen we alles toch weer mee naar Nederland vraag ik me nu toch langzaam af. Om 14.00 uur moesten we bij de haven zijn want de reisorganisatie in Zuid-Afrika wilde ons compenseren voor het ongenoegen wat we hadden geleden in het Krugerpark, we kregen een boottrip naar featherbed nationaal park aangeboden waar we van de mooie natuur konden genieten en dat hebben we dan ook maar gedaan. We wilde na afloop nog wat koffie gaan drinken en we kwamen Weather Joe tegen ( in Nederland zou ik het een zwerver noemen) of we mee wilden naar de kerk, vriendelijk afgeslagen. Daarna vroeg hij waar we vandaan kwamen en al snel kwam het op het WK uit, in zijn ogen had de scheidsrechter de gehele wedstrijd verknald door erg slecht te fluiten. Nederland was gewoon goed, daar konden Anja en ik ook niets tegen inbrengen. Hij heeft ons wel nog even een goed café aangewezen waar we goed konden koffie drinken. En van dat laatste had hij geen woord gelogen zou hij dan toch ook gelijk hebben gehad met het Nederlandse elftal en waren we dan werkelijk zo goed dat we hadden moeten winnen????

• 16 Oktober 2010 - 20:12

José:

Schept meteen weer verplichtingen als je als fan beschreven wordt. Maar ik vind het zelf wel een hele mooie reis om zo met jullie mee te maken. Al die foto's... En die beeldjes zijn inderdaad heel leuk. Gelukkig is het mozaiëk, die bestaatn toch uit kleine stukjes..... Dus gaat het mis onderweg, Anja draait er vast haar hand niet voor om.
    Nog veel plezier de laatste week.
    Bart gaat maandag op avontuur (gelukkig wel iets bescheidens nog) met de fiets naar Duitsland!!!

• 16 Oktober 2010 - 21:43

Kees Oosterwijk:

Haha die Anja,
    Hoe groot zijn al die beesten?
    Ik begrijp je zorgen Gerard, en je had alles zo goed in de hand?
    Net terug van Feyenoord-twente...0-1 verloren dussss.
    Gaat lekker hier 15e plek, vertel dat maar aan die zwerver.
    Ik zag overigens dat Rene je hele deur gepolijst heeft, erg lief hoor, zo'n hoop werk. En hij zou ook je badkamer afmaken als verassing zei die, leuk he
    Doe maar net of je heel verrast bent
    groetjes Kees en fam

• 17 Oktober 2010 - 07:28

Carla:

weet niet wat je voor dat6 nijlpaard vraagt maar .......die is verkocht xx

• 17 Oktober 2010 - 07:42

Conny:

Als jullie toch met een handeltje gaan beginnen, kan ik dan ook gelijk mijn bestelling doorgeven? Het wordt zo langzamerhand wel een echte Mensenvakantie, met wat jullie allemaal meemaken. Saai is het in ieder geval niet.

• 17 Oktober 2010 - 07:49

John:

En wat het appartement betreft, 3 miljoen Rand? Betalen ze daar niet meer met kralen en spiegeltjes? En heb je ook nog foto's van dit huis? We moeten misschien wel serieus op zoek naar wat anders binnenkort.

• 17 Oktober 2010 - 09:29

Fam. Lesscher:

De kinderen vonden het skypen ook erg leuk maar het is ook leuk dat we jullie straks weer in het echt zien, kan Mart zijn tuintje op de X-box nog een keer afmaken!
    Gea is nu ook op vakantie (jammer van haar berichtjes)ben je haar al tegengekomen daar, of zou Egypte in Afrika toch iets verder van jullie zijn?
    Ach laat haar maar in die waan!
    nog heel veel plezier deze laatste week
    heb je trouwens nog het recept van die kniepertjes of zijn die van ma toch lekkerder?
    groetjes van ons allemaal

• 17 Oktober 2010 - 14:53

Gaby En Saskia:

Heej!
    Hoorde vandaag pas van de site. Wat een verhalen weer en wat een prachtige foto's!!! Stiekem wel een beetje jaloers ;), maar we mogen niet klagen. Ze zijn bezig met ons huis en de eerste verdieping heeft nu al een plafond, trotse eigenaars! Heel veel plezier nog de laatste week en we spreken elkaar!
    Groetjes

• 17 Oktober 2010 - 19:48

Erik, Melanie En Fra:

Verdere Beterschap voor Anja!!!
    Hier in Nederland wordt het kouder hoor!
    Zelf vannacht al weer even gevroren!!
    verder geen bijzonderheden.
    Fijne week laatste week toegewenst met mooie belevenissen!!!

• 17 Oktober 2010 - 20:41

Alie:

Geweldig jullie verhalen en foto's. Het is al even geleden dat wij daar geweest zijn maar ik denk dat we toch nog eens terug moeten. Geniet ervan en Anja ik hoop dat je snel weer opknapt.

• 20 Oktober 2010 - 06:55

Peter Vingerhoets:

He jongens,

Hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Aangezien de foto,s een mooi beeld geven van jullie avonturen daar, heb ik wel een beeld gekregen.
    Gerard nog geen steenpuist gehad??Het weer hier: 9 graden, wind en regen. Ajax heeft met 2-1 van Auxerre
    gewonnen..De 24 ste zijn jullie terug..ik bel jullie nog..

Peter Vingerhoets