Game drive - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van mensen - WaarBenJij.nu Game drive - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van mensen - WaarBenJij.nu

Game drive

Door: Gerard/Anja

10 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

09-10-2010
Op tijd opgestaan 06.00 uur om 06.30 uur aan het ontbijt en de koffers stonden toen al in de auto. Het gaat momenteel met militaire precisie hoe alles moet liggen en in welke koffer. Na het ontbijt in de auto gestapt voor onze rit van 325 km naar st Lucia in Zuid-Afrika. Onderweg nog foto’s gemaakt van het everzwijn en een impala, maar als het goed is staan ze op de website. Hopelijk is het ons dan ook gelukt om de video te plaatsen. Het eerste stuk schoot niet op over de hobbelige zandweg en daarna moesten we nog enkele dorpen passeren waar erg veel vracht verkeer op was. Onderweg nog een foto gemaakt van een moeder met een kind op haar rug en later van nog een leuke boom met een Afrikaans huisje op de achtergrond. Gelijk kwamen er 2 kinderen op ons aangestormd met de moeder in achtervolging. Maar weer wat voetbalpoppetjes en ballon gepakt moeder en kinderen erg blij. Ik kan het iedereen aan raden die nog speelgoed over heeft er van af wil neem het mee op vakantie en maak er kinderen blij mee, gaan ze ook niet bedelen om geld. Vandaag probeerde het nog wel een jongen, hem een paar flippo’s in de handen gedrukt, daar waren we dan ook weer vanaf. Tegen 10.00 uur hadden we de grens bereikt, na alle papieren en stempels te hebben gehaald stonden we sneller in Zuid-Afrika dan we verwacht hadden. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat we in Swaziland waren maar gelukkig had Anja wel goed opgelet. Bij Wimpy koffie gehaald, ja de Wimpy die vroeger ook in Almelo zat. Tegen 13.15 uur waren we in St Lucia in de pelikaan straat 13 waar we 3 nachten gaan verblijven, we liepen gelijk tegen Simon en Anique aan die we eerder hadden ontmoet in Penzulu treehouses. Van de eigenaresse mochten we nog kiezen welke kamer we graag wilden. Na de uitleg een hippotour op het water geboekt voor 16 00 uur die middag. Daar kwamen we Jeroen en Samira weer tegen. Heel wat hippo’s en krokodillen gezien zal het filmpje er ook weer bij gaan zetten. Stonden aan de reling van de boot op 1,5 meter van de krokodil een jump en we waren tien tenen armer geweest. Nog geprobeerd Anja aan de krokodil te voeren maar die had na het lezen van Gea’s verhaal haar maatregelen genomen. We hebben niet gewacht tot dat de Hippo’s in de straat kwamen lopen, maar morgen gaan we wel even kijken hoe ze op de gazons lopen te grazen. Weer op tijd naar bed morgen weer vroeg op voor een Game drive.
10-10-2010
Om 05.30 uur op ( het zijn haast geen tijden) om 06.00 uur stond de landrover al klaar samen met Simon en Anique ingestapt onderweg Heather uit Vancouver Canada opgepikt en zo zijn we samen met onze chauffeur/gids via Mtubatuba naar Hluhluwe imfolozi game reserve vertrokken. Tegen in het park 07.15 gearriveerd. Onze gids zou voor de big 5 gaan, maar dat zeggen ze allemaal. Weer veel dieren gezien zoals een hele kudde Olifanten, witte en twee zwarte neushoorns, Zebra’s , Buffels, wrattenzwijnen, Nyala, Wilde beest (Gnoe) en veel impala’s. Luipaarden of Leeuwen in geen velden of wegen te bekennen, maar dat mocht de pret niet drukken. Net toen we het park uitwilden stond er een erg grote mannetjes Olifant die niet van plan was om de weg te verlaten en langs heen rijden was een te groot risico. Prachtige beelden geschoten en daarna heeft onze gids het goed opgelost door een stukje voor uit te rijden (olifant begon gelijk met zijn oren te klapperen dreiging van gevaar) weer een stukje terug te gaan , door dit een aantal keren te herhalen koos de olifant ervoor om de weg te verlaten en de bossen weer in te gaan. Anique en Simon die niet zo prettige ervaring hadden met een boze olifant waren blij dat we er goed langs heen waren gekomen. Op terugweg kreeg Anja last van haar keel, bleek hier ochtends ook wat last van te hebben gehad. Eenmaal terug in onze B&B voelde ze zich niet lekker, wel wat eten voor haar gehaald bij de Take Away ,maar dat heeft ze laten staan.
11-10-2010
Anja heeft de gehele nacht niet geslapen, heeft flink lopen overgeven, heeft wel verghoging maar geen koorts. Vandaag zouden we naar het strand gaan maar dat laten we maar aan ons voorbij gaan, Anja heeft tot 09.30 nog een paar uurtjes bij geslapen en daarna wat toast genomen in de hoop dat ze weer wat binnen houdt. Anja heeft de gehele dag op bed gelegen, maar momenteel gaat hetw eer wat beter met haar

• 12 Oktober 2010 - 05:10

Kees Oosterwijk:

Zeg, waar ik aan moest denken; zijn jullie nu wel eens in Blijdorp geweest?
    Eten is daar heerlijjk!
    Maarre Anja, wel gauw weer beter worden hoor.

• 12 Oktober 2010 - 11:22

Fam Lesscher:

Hallo Gerard en Anja.
    Wat een avonturen allemaal.
    De filmpjes staan er allemaal goed op, wel jammer dat de beesten niet erg beweegelijk zijn maar de beweegelijke hand van de camera-man/vrouw maakt alles goed.
    Bert ligt nu misselijk op bed, straks maar even een beschuitje van bakkerij Kamphuis voor hem halen!
    Wisten jullie al dat Mees zaterdag afzwemt voor A,
    Nou tot horens, we wachten op het volgende avontuur.
    De kinderen vinden de foto,s er mooi.
    Nog beterschap voor Anja

• 12 Oktober 2010 - 14:09

Trudy:

Wat een avontuur is het toch maar weer. Het is wel vroege vogelwerk maar ja er is natuurlijk ook zo veel te zien en te beleven.
    Nu anja ik hoop dat je snel weer opknapt en nog een hele fijne vakantie.
    groetjes trudy

• 13 Oktober 2010 - 10:26

Carla Van L.:

Het is wel vroeg dag bij jullie en dat in de vakantie, maar ik ben onder de indruk, hoop Anja dat je snel opknapt. Mooie foto's

• 13 Oktober 2010 - 18:24

Fam. Versteeg:

beterschap Anja!! Hopelijk is het een wens die niet meer nodig is!
    Leuk hoor de filmpjes.
    Groetjes Erik, Melanie en Frank

• 13 Oktober 2010 - 19:34

Esther Knijff:

Beste Gerard en Anja,
    Wat een mooie verhalen! Leuk om te lezen en mee te kijken. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Geniet ervan en beterschap voor Anja.
    Groetjes Esther

• 14 Oktober 2010 - 20:33

Rene Van Der Snoek:

Leuke verslagen en prachtige foto's en video's. Geniet er nog even van.

Ik heb de ramen nog even gelapt voor jullie. Iedereen in de straat is blij dat jullie .. eh .. bijna weer terug komen.

Groetjes van de buren