Geariveerd in Fez Meknes achter ons gelaten - Reisverslag uit Fez, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu Geariveerd in Fez Meknes achter ons gelaten - Reisverslag uit Fez, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu

Geariveerd in Fez Meknes achter ons gelaten

Door: Gerard/Anja

22 September 2011 | Marokko, Fez

Gisteren in Fez aangekomen, erg moeten wennen, Meknes was leuker (kan ook niet anders Rabia) De rest van het verhaal schrijven we morgen.
Foto's geplaatst.
Meknes was geweldig vooral op de plaatselijk markt ons de ogen uit gekeken, maar heel weinig toeristen gezien. Geen getrek aan je zoals we in andere steden tot nu toe hebben meegemaakt. Onze Riad was goed, alleen het bed was als een plank, alleen de spijkers ontbraken. Het ontbijt kregen we voor onze kamer waar we de deuren van konden opgooien geserveerd, zie ook desbetreffende foto. Dit keer zelfs over de prijs van een kop koffie onderhandeld dit tot groot genoegen van de eigenaar. Tot nu een keer gehad met het onderhandelen dat we zo laag gaan zitten dat we het niet meekregen. Of we krijgen tijdens Het onderhandelen al te horen dat we Nederlanders zijn. Meknes is een ieder zeker aan te raden.
In Fes aangekomen al gelijk in de clinch over het pakeergeld voor twee nachten. Dachten ons even 10 euro gelaten betalen, maar daar trapte we niet in 4 euro en daar mee klaar. Dat gaf weer erg veel strijd en na 2,5 uur rijden zatten we daar niet op te wachten. Het beïnvloede wel gelijk onze stemming, maar eenmaalin de Riad wel tevreden dat we niet hadden toegegeven. Na een paar uitrusten, de medina ingegaan om wat eten te scoren, wel gezelig maar ook weer van allerlei mensen die iets van je moeten, we merken dat we dat wel een beetje zat worden.
De tweede dag in Fez rustig aangedaan 's,ochtends stad bezocht waar we er achter kwamen dat er tegen 16.00 uur een festival zou zijn ter ere van de stichter van stad. Het was een leuke happening en ook een mooie afsluiting van de dag. Nog even de foto,'s op de website gezet. Morgen op naar Erfourd.

• 23 September 2011 - 09:15

Johan En Joke:

Hai Gerard en Anja,

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en al zoveel hebben gezien en meegemaakt.
    Wij hopen dat jullie nog een leuke tijd hebben in Marroko.

Gr. Johan en Joke.

• 23 September 2011 - 10:38

Carla Van L.:

Anja het is gelukt! Goed zo. Fijn dat jullie zo'n afwisselende reis hebben, best wel een avontuur he... Veel plezier nog
    Groetjes Carla