goed aangekomen. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mensen - WaarBenJij.nu goed aangekomen. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mensen - WaarBenJij.nu

goed aangekomen.

Door: Gerard

09 September 2008 | Ecuador, Quito

Na een lange reis van 16 uur aangekomen in Ecuador ook nog de grond mogen kussen in Bonaire voor een tussen stop van een half uur wat een uur werd maar we liep voor op schema doordat we de wind mee hadden. Het vliegtuig was afgeladen, er vond een volksverhuizing plaats van chinezen die van uit Hongkong op weg waren naar Panama. Dit scheen volgens de steward van de KLM al maanden aan de gang te zijn. En ze hebben allemaal een enkele reis geboekt. Geen van allen sprak maar een woord Spaans of Engels dit leidde soms tot problemen op het moment dat ze er wel of niet uit moesten op de stops die we maakten.
Om 08.00 uur plaatselijke tijd (15.00 uur ned tijd)kwamen we aan en dat was ook volgens het schema wat we hadden gekregen. Na de douane zonder problemen te hebben gepasseerd, dit in tegenstelling tot de chinezen die gelijk hun paspoorten moesten in leveren, hebben we onze koffers opgehaald en stond onze gids buiten op ons te wachten. De ontvangst was vriendelijk, wel grappig dat er iemand met onze namen op een bordje voor zich op je staat te wachten. Hij vertelde ons dat de auto met chauffeur op ons stond te wachten en dat hij ons in de auto uitleg zou geven over de vouchers en het programma van de komende dagen. We kregen een hele hoop informatie en konden ook onze eigen vragen stellen. Alle vulkanen en anderen bezienswaardigheden werden benoemd net als een stukje geschiedenis van het ontstaan van Ecuador. Heel wat kassen tegen gekomen waren rozen werden gekweekt . Op het nul punt van de evenaar gestopt en er de nodige foto’s en film gemaakt.
De chauffeur heeft bij een van de winkeltjes in de buurt nog een ei gehaald zodat hij ons, en wij later thuis, konden laten zien dat je een rauw ei recht op kunt zetten zonder er deuk in te slaan of het ei te ondersteunen , het duurde heel even want er stond nogal wat wind maar het is hem toch; gelukt zie foto.
Daar ook de eerste aan het spit gebraden cavia’s gezien , ze waren groter dan ik had verwacht. Onze reis voorzettend kwamen we nog langs een aantal vulkannen die volgens de gids in 1 lijn lagen. Het was wel veel klimmen en dalen en de reis naar het Hosteria duurde langer dan we ook dachten. Maar daar aangekomen was het de reis zeker waard. Het is een soort haciënda met 10 kamers voor 2 a 3 personen maar als je de mogelijkheden er om heen ziet dan is het groots, tennisbaan, speelhal, zwembad, een hele mooie tuin en er waren al weer gebouwen in aanbouw. Na ons in onze kamer te hebben geïnstalleerd zijn we een rondje door de tuin gaan maken wat er erg mooi en zeker rustgevend uitzag. We werden echt in de watten gelegd geen vraag was hen teveel en het eten was er voortreffelijk, dan kan de rest van de reis alleen maar gaan tegen vallen.
Zo zijn we begonnen met een wandeling te maken langs onverharde paden wat weer uit kwam in het nabijgelegen dorp waar we vriendelijk werden ontvangen door de dorpsbewoners daar ook de nodige foto,s van de bevolking gemaakt. Na de koffie een taxi (open vrachtauto waar we plaats mochten nemen in de laadbak, een keer iets anders dan op vrijdag in de cabrio) besteld om ons naar de thermen te brengen twee dorpen verderop. Hier alleen maar de plaatselijk bevolking aangetroffen ,we stonden zo wel in de belangstelling. In ons gebrekkig Spaans ook nog wat contacten gelegd, gelijk al een asiel verzoek gekregen maar nadat we hadden uitgelegd wat de bier en whisky in Nederland kostte zag hij daar toch maar van af.
Maandag
Na een lange tocht van meer dan 2 uur in Polylepus aangekomen en daar werden we vriendelijk door Eduardo ontvangen. Hij gaf ons uitleg en vroeg hoe lang we wilden wandelen. Aangegeven dat we het nog niet precies wisten en het ook afhankelijk was van de zwaarte van de tocht. Het viel volgens hem wel mee en hij zou zich aan ons tempo aanpassen. We kwamen in een schitterend sprookjes bos terecht van zo’n 3000 jaar oud volgens de gids. Het was wel klimmen en door de modder heen , gelukkig hadden we daar laarzen gekregen. Heel wat mooie foto’s gemaakt. Voor onderweg was er een speciale thee meegegeven mochten we het te zwaar krijgen dan konden we even wat drinken hier hebben we tot 3 keer toe dankbaar gebruik van gemaakt.

Dinsdag 9 september.
We zouden vandaag met de trein meekunnen bij voldoende belangstelling en dan op het dak kunnen zitten maar helaas wij waren de enige twee gekken die dat aandurfden het is helaas niet door gegaan.
Woensdag 10 september gaan we naar de Galapgos eilanden en dan kunnen we de site niet bijhouden (geen internet) maar wanneer de mogelijkheid zich weer voordoet zullen we zeker schrijven.
Tot nu toe is het hier echt geweldig mooi, en de mensen erg vriendelijk.

• 10 September 2008 - 06:32

Jose:

Jullie zijn er nog maar net en dan al zo veel bijzondere dingen zien! Het wordt vlgs mij echt een reis met een schat aan ervaringen en opgedane indrukken. Erg leuk om zo mee te reizen.
    Ben benieuwd naar de Galapagos.
    gr Jose

• 10 September 2008 - 07:11

Erik En Melanie:

Fijn wat van jullie te horen! Erg leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Hier in de straat alles rustig, we hopen te gaan genieten van een zonnige dag.
    Fijne vakantie en vooral genieten!!
    Groeten Erik en Melanie

• 10 September 2008 - 07:37

Kees:

Ha Gerard en Anja, gaat lekker zo zeg, beetje jaloers wel natuuurlijk.
    Overigens nu je dit toch leest heb een computer bij de hand...
    Zou je ff nog een urgentieverklaring voor mw. J.B kunnen schrijven, mail heb dan gelijk maar naar me. ik heb het nogal druk.
    verder vroeg je favoriete client of je haar en wilde bellen, ze had wat nacjhtmerries gehad. je hebt haar nummer zegt ze.
    Welnu denk niet teveel aan het werk en geniet ervan.
    overigens... level 51
    nog even doorzetten

• 10 September 2008 - 19:38

Imre:

heee vakantie gangers hopelijk winnen we volgende keer haha!
    gelukkig hebben jullie het naar jullie zin!!
    nog de groetjes van men moeder. en kheb voor volgende weeek nog eeen feestje gepland kzal rene niet wakker maken haha!
    veeel plezier nog,
    groeten uit holland imre.

• 11 September 2008 - 10:26

Gea Mensen:

Hallo Gerard en Anja

Dit is toch wel wat anders dan een beetje luieren in de zon.
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zoveel zien van het land.

Gr Gea

• 14 September 2008 - 19:14

Conny:

Hoi G&A
    Hebben jullie ook al cavia's geproefd??? Weer eens wat anders dan een biefstukkie van de grill.
    Ben benieuwd wat jullie allemaal beleven op de Galapagos. Wij zijn heerlijk een weekje naar Beekbergen geweest. Hebben daar herten en eekhoorns gezien. We waren zeker geen bezienswaardigheid en konden ons met ons beste hollands gewoon verstaanbaar maken!! Niet zo spannend als bij jullie dus. Geniet ervan!!
    Greez Conny

• 17 September 2008 - 12:52

Jose:

Vandaag was rtl-travel op tv. En ze lieten...jawel de galapagos zien. We zagen beelden van SantaCruz,Espagnola,kabouetereiland?. Prachtig al die bijzondere dieren, en heel veel dolfijnen. Ben er benieuwd wat jullie allemaal hebben gezien. Maar dan in het echt!!!!!!!!!\groet Jose

• 18 September 2008 - 13:28

Henk En Monique:

Hoi Anja en Gerard,
    Jeetje wat mooi allemaal. Wat hebben jullie veel gezien en de foto's van de dieren zijn ook erg mooi. Geniet er nog even van en heel veel plezier.
    Groetjes Henk,Monique,Laurens en Tim