Opstopping door een olifant - Reisverslag uit Rundu, Namibië van mensen - WaarBenJij.nu Opstopping door een olifant - Reisverslag uit Rundu, Namibië van mensen - WaarBenJij.nu

Opstopping door een olifant

19 September 2013 | Namibië, Rundu

Woensdag

Tegenstrijdige berichten, wel of niet met de auto naar Zimbabwe.
Veel berichten gehoord over de grens met Zimbabwe, veel corruptie, lange wachttijden om met de auto de grens over te kunnen. Alleen voor de auto minimaal 280 dollar voor een extra verzekering en overbrengen van de auto. Ene advies gewoon doen ander advies pak transfer bus naar Zimbabwe van uit je laatste lodge kosten ongeveer 240 dollar retour en minder gedoe aan de grens.  We gaan overmorgen bij de laatste lodge voor dat we de grens naar Zimbabwe over gaan informeren wat het nu met de transfer bus kost. Papieren die we toe nu toe mee hebben gekregen zijn in Zimbabwe niets waard, daar willen ze grof aan ons verdienen corruptie viert hoogtij.

Boot tocht was erg mooi we waren maar met ons tweeën en twee gidsen waarvan een in training.  Gelijk  al nijlpaarden in zicht, verschillende vogels een krokodil. En in de muur van zand zatten allemaal beeeaters ( leuke vogeltjes) op de achtergrond wilde een olifant net wat gaan drinken aan de waterkant ( okavanga rivier) verder op nog een bosbok en een leguaan gezien, het kon niet op we hebben heerlijk genoten van de tocht.
Avond eten was weer erg goed. Straks gaan we naar het Nationaal park vlak naast onze leuke tent genieten van nog meer dieren.
Blijft erg warm, vandaag iets meer wind wat het iets draaglijker maakt dan gisteren, maar we klagen niet als we horen van het gure weer in Nederland.

NP bezocht weer het nodige gezien, meest indrukwekkend was de olifant die op de weg bleef staan en de auto voor ons en ook ons op hield terwijl het tegen sluitingstijd liep en de zon langzaam aan onder ging. De auto voor ons eerst een klein stukje voor uit olifant pikte dit niet ging met oren klapperen,  allebei de auto,s in de achteruit. Auto weer voor uit en zo ging dat 20 minuten door. Gelukkig bleef de olifant er toch rustig onder en zijn er geen gekke dingen gebeurd. Maar het blijft iedere keer spannend wat zo'n olifant doet. Na 15 minuten is hij van de weg afgestapt nadat het wijfje wat bij hem was ook rustig de wgeg overstak en in het bos verdween.
Net voor de uitgang van het NP kwamen we nog een hele groep sabel antilopen tegen.
We waren inderdaad net op het park uit, anders krijg je een boete.

Op de terug weg naar de lodge 10 minuten van het NP moesten we nog een weg nemen die erg veel los zand heeft waar in je makkelijk vast kunt komen zitten, maar als je rustig in je twee door rijd gaat dat wel, maar we wilde nog een foto, van een klein huisje maken reden we de verkeerde weg in, ik dacht  slaan we hier maar gelijk rechts af nadat de foto was gemaakt. Maar dat was niet zo handig, Anja had me al gewaarschuwd, pak nou de andere weg terug. Maar toch maar geprobeerd en na 25 meter zaten we al vast in het mulle zand. Toen maar graven in het zand en zo, 15 centimeter dieper was weer een harde ondergrond.  Maar gelijk veel kinderen om de auto heen, kwam er nog een landrover voorbij wilde ons wel los trekken mits we een touw hadden. Helaas geen touw sterk genoeg om de auto te trekken. Verder de auto met de hand uitgegraven, de chauffeur van de landrover wilde WL proberen om de auto er weer uit te rijden toen we voldoende grip hadden. Ik heb samen met een andere mannen heel veel kinderen lopen duwen.  Er bleek voldoende grip en de auto was zo weer los. Handig dat ik allerlei voetbalplaatjes bij me had , deze onder de kinderen verdeeld.
Het was wel weer een hele belevenis, gelukkig zaten we niet vast in het NP met olifanten of buffels om je heen.

Vandaag ons laatste dag in Namibië , van af morgen  zitten we in Botswana.

• 19 September 2013 - 08:52

Petra:

mooie verhalen, wat een prachtige reis! lees graag met jullie mee. groetjes, Petra

• 19 September 2013 - 10:06

Johan En Joke:

Hoi Anja en Gerard,

Wat een gedoe om Zimbabwe in te komen.
    Hopelijk lukt het nog.
    Het is hier inderdaad guur weer 15- 16 graden.
    Maar wij hebben nog een vakantie in het vooruit zicht
    Wij gaan 11 oktober naar Turkije.
    geniet nog maar.

Groetjes Johan en Joke.

• 19 September 2013 - 10:52

Erna:

hey Gerard en Anja,

Ik kom er weer als laatste aan huppelen.
    Ik heb al jullie boeiende reisverslagen met veel plezier gelezen.
    Het lijkt wel Freek Op safarie!!!!!

In Zimbabwe moet je goed op letten!
    Misschien kom je die schoenenpoetser nog tegen waar jij een shirt aan heb gegeven van de vakbond haha

Bij ons thuis hadden we dinsdagavond Jurre Op Safarie.
    Samen met Thijn was Jurre met de grasmaaier en de bermmaaier rond om het huis aan het werk.
    Jurre was zo druk bezig dat hij de hond Rixx met de bermmaaier raakte bij zijn kop.
    Nou het feest begon. Bloeden bloeden bloeden overal lag bloed.
    De dierenarts heeft de wond dicht gemaakt met 3 onderhuidse hechtingen en 4 bovenhuidse.
    Rixx is nog een beetje duf maar loopt al weer rond.

Geniet nog lekker van jullie vakantie.

Groeten van Rens Jurre Nienke Thijn Lotte Sjaak en erna
    xx

• 20 September 2013 - 10:28

Kees:

Lekker hoor allemaal, wij gistern lions gegeten, heel pak!
    enne de batterij D200? Ik wil de lens wel overnemen voor pak 'm beet 450 euro.. maar dan verlies ik er nog op..

• 20 September 2013 - 21:23

Trudy:

Lieve mensen,

Het is inderdaad een avontuur wat jullie beleven spannend allemaal.
    Heel veel plezier nog.
    Groeten trudy