Veilig geariveerd in Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van mensen - WaarBenJij.nu Veilig geariveerd in Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van mensen - WaarBenJij.nu

Veilig geariveerd in Zimbabwe

22 September 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

Zondag 22-09 vanochtend uit Botswana vertrokken, na de lunch vlak voor ons vertrek kwamen Anja en Renata weer terug van hun safari tocht geen luipaarden gezien, maar wel de leeuwen. Ons busje voor ons tweeën stond om 09.30 uur klaar , bij de grens overgang waren we zo, Botswana douane ging snel, weer wat stempels erbij 200 meter verderop Zimbabwe grensovergang, gelukkig geen lange wachtrij, ook hier stempels vrij snel gezet, 30 euro per persoon armer aan visa konden we na 15 minuten al weer verder. Onze chauffeur had papieren ook snel in orde. Toen was het nog 70 km naar Victoria falls waar we tegen 11.00 uur aankwamen. Daar waren we de afgelopen week flink mee bezig geweest. We kwamen ook nog een stel Duitsers tegen die de auto in Zimbabwe zouden mogen inleveren , zij waren en uur bezig geweest bij de grens en 210 dollar armeren visa wat ook weer mee viel, maar ze hadden wel iemand ie voor hen bemiddeld heeft. Maar wij zijn blij dat we het zo hebben gedaan weten nu precies waar aan we toe zijn. Wat je blijft bij iedere grens overgang een soort verzekering n belasting t betalen , voor je auto.
Even moeten wachten op onze kamer maar , dan heb je ook wat. Prijzen alles in Amerikaanse dollars en en ie zijn niet gering in vergelijk met onze twee voorgaande landen.
Door Victoria falls gelopen om te kijken of ik nog wat herkende,  de camping was. Nog net als shearwater waar we het raften destijds hadden geboekt mijn ( zus Erna en ik)
Zelf de verkopers stonden op de zelfde  plekken alleen veel minder toeristen, dus alsje ook maar ergens langs loopt wordt je erg belaagd, snel wat beelden gekocht. Kon ze daarna voor de helft kopen, maar dat is lijd zo. Gelukkig hebben we al veel thuis staan omdat we maar niet l te veel gaan kopen.
Straks gaan we nog even naar de brug bij de watervallen om richting grens met Zambia te lopen.
Morgen gaan we de watervallen bezoeken intree 30 dollar per persoon per keer. Ik snap nu ook wel waarom mensen wegblijven.
Ik had vandaag miljonair kunnen zijn, er werden ons biljetten van 20 miljoen Zimbabwaanse  dollar aangeboden,  we daar maar 20 $ voor te betalen.
Dit was het dan weer van uit een warm Zimbabwe 36graden tussen 10.30 en 16.30 uur.

• 22 September 2013 - 17:29

Jose:

Nou, ik ben blij dat jullie de grens weer over zijn... Ik denk dat (ondanks de prijs) de watervallen geweldig zijn.
    Dat lees ik dan weer graag.

groetjes José

• 22 September 2013 - 18:43

Clementine En Ben.:

Hallo Anja en Gerard.

Wij volgen met heel veel belangstelling en interesse jullie prachtige reisverhalen.
    Hopelijk heb je heel veel op foto/film staan, zodat ook wij dit allemaal een keertje kunnen zien.
    Wat maken jullie wat mee daar, geweldig !
    Genit nog lekker een weekje, blijf gezond en houd de dieren op afstand !

Voor de goede orde: Heracles -Twente 0 - 3.
    PSV - Ajax 4 - 0.

Hartelijke groet uit Almeloooo-oo-oo.

• 22 September 2013 - 23:52

Fam. Lesscher:

Hoi luitjes. Wat een geweldige lodge hebben jullie weer, zag er goed uit met het zwembad en zo. Hebben jullie al een leeuwenmasker gekocht om de apen buiten te houden? Pa en Ma vonden het erg leuk om jullie te zien en te horen en konden zo ook een mooi beeld krijgen van waar jullie nu zijn. We kijken uit naar de berichten van de laatste week en wachten op de film en de foto's. We zullen Pa en Ma op de hoogte houden. Tot gauw

• 23 September 2013 - 13:30

Carla Van Lichtenburcht:

Net als Jose ben ik blij dat jullie veilig en toch goedkoop de grens over zijn gekomen, nu de watervallen bekijken en genieten, wat is het allemaal duur, vreselijk, en wat een hitte hebben jullie al een mooi kleurtje?
    Ik was zaterdag in de dierentuin voor mijn NIKON workshop, ik liep daar rond en moest aan jullie denken, jullie zien de dieren in vrijheid en ik zag ze achter hekken en tralies, vreselijk.

Lieverds geniet ze tot gauw

Carla