Leeuwen gespot - Reisverslag uit Rundu, Namibië van mensen - WaarBenJij.nu Leeuwen gespot - Reisverslag uit Rundu, Namibië van mensen - WaarBenJij.nu

Leeuwen gespot

17 September 2013 | Namibië, Rundu

Vandaag (  maandag 16 september)  de Onguma lodge met pijn in het hart verlaten, de gastvrijheid en service was geweldig en dan die mooie lodge waar we verbleven. Gisteren ( zondagavond werden ons leeuwen beloofd en vanochtend was het zover. Al het personeel was al in rep en roer ze hadden een glip van een leeuw gezien, ik dacht even het zal wel, maar ze leven waakzaam en ook zo enthousiast. Terwijl we aan het ontbijt zaten en zicht hadden op de waterpoel en de bossen gebeurde het. Er kwam een leeuwin met twee welpen wel op afstand in beeld. De welpen waren met elkaar aan het spelen.
Nu nog de stikstaartjes en missie Etsoha is klaar.
Vandaag via Tsumeb naar Grootfonteijn waar we de meteoriet Hobo hebben bezocht , lag nog op de exact de zelfde plaats als in 1996. Sommige dingen veranderen ( gelukkig) niet.
Van Grootfonteijn zijn  we op weg naar Rundu dit is het begin van de caprivistrook , Namibië ligt hier tussen Angola en Botswanna ingeklemd. In 1996 nog een erg onrustige streek, momenteel goed te doen , over een aantal dagen gaan we naar Botswanna.
Onderweg nog stel tegen gekomen op de Motor, ze waren van uit Nederland via de westelijke Sahara naar namibie gereisd. Zij zijn. te volgen
http://les-deux-alpes.blogspot.com  , ze waren nu een half jaar onderweg en dit was nog maar het begin van hun wereldreis, ach wat houden wij het dan weer bescheiden.

Na een reis van 450 km zijn we bij Rundu aangekomen, bij ons volgende lodge, daar kreeg we te horen dat er malaria muggen aanwezig tegen de avond, volgens GGD was dit een malaria vrijgebied, zijn voor de zekerheid toch maar eerder begonnen met slikken van de tabletten, gaan morgen wel kijken of we bij de apotheek extra malaria tabletten kunnen krijgen komen voor 4 dagen te kort.
Kennis gemaakt met twee leuke vrouwen ( Anja , Renata) uit München , heerlijk aan het zwembad zitten babbelen, kwamen elkaar later weer tegen bij het water om maar de ondergaande zon te kijken. Samen ook aan de zelfde tafel bij  het diner gezeten.
We komen hen nog een aantal keren tegen deze reis nadat  we hadden uitgewisseld hoe onze reisplannen er verder uit zagen.
Aan de overkant van het water ( was goed over te zwemmen) lag Angola , er werd ons op het hart gedrukt om maar niet over te stekken we zouden er dan alleen voor staan als de politie ons zou oppakken, straffen zouden er fors zijn.
Wat moeten we ook in Angola we spreken toch geen Portugees, hoog uit enkel woordjes Spaans.

Vandaag ( Prinsjesdag ) stond er koffie met koek voor ons huisje klaar, wat een heerlijk begin van de dag. Na het ontbijt naar Rundu gereden en daar de apotheek bezocht en er extra malaria tabletten bijgehaald. We zitten in ieder geval nu weer safe. Namibische dollars ingewisseld voor Zuid Afrikaanse  rands om zo ook aan de grens met Botswana en Zimbabwe ons visa te kunnen betalen.
We zitten in middels in onze tent, met airco ( het is bloed heet zelfs de wind voelt warm aan) wel weer even wennen naar alle luxe lodge's. Ook nu zitten we aan de rivier , gaan straks voor een boot tocht op zoek naar nijlpaard olifanten hebben we al aan de overkant gezien. Nu kunnen we de rivier wel oversteken je zit dan nog steeds in Namibië. We naderen nu wel met rasse schreden de grens met Botswana.

Dit is het weer voor vandaag

• 17 September 2013 - 15:30

Gea:

Ongelofelijk wat jullie allemaal zien en mee maken, super leuk.
    Pim had wel een goede oplossing voor jullie als je weer eens een baviaan aan je deur krijgt, zorg dat je een leeuwenmasker op de kop kunt tikken en zet deze op dan kun je de baviaan verassen, want volgens Pim zijn de bavianen daar toch wel bang voor.
    Echt geweldig dat je dan ook veel dieren tegen komt die wij alleen in een natuurfilms zien.

Blijf genieten en schrijven, want wij genieten zo ook van jullie fantastische reis.

Gr. Gea en mannen

• 18 September 2013 - 11:28

Peter:

Hoi Anja enGerard,

Het is geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen en dat de mensen zo vriendelijk en gastvrij zijn.
    Wij zijn benieuwd naar de foto's die jullie hebben gemaakt.

p.s. Nog bedankt voor het verjaardagskaartje!

Peter en Rita

• 18 September 2013 - 16:32

Carla Van Lichtenburcht:

Wat prachtig wat jullie allemaal meemaken, al die dieren, ga ik zaterdag zien in de dierentuin, wat een verschil.
    Anja bedankt voor je lieve kaart, was dat ook een eigen foto?
    Wat eten jullie vooral, veel vlees?

Lieve groeten vanaf de achterbank Carla