thuis - Reisverslag uit San José, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit San José, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu

thuis

Door: Gerard/Anja

04 April 2012 | Costa Rica, San José

De laatste dagen van onze trip nog even Manuel Antonio Nationaal park bezocht. Het was a bloed heet onder de bomen ging het nog net eer dan 36 c was het in de middag. Ons hotel stond niet zo heel ver van het park 10 minuten rijden. nog 1 km voor het park worden we gedwongen om te stoppen, want hier was de parkeerplaats terwijl aderen wel konden doorrijden. Nog even gekeken we hadden het gevoel dat er iets niet klopte, we werden dan ook meteen belaagd door een gids, iets wat we niet wilde, toen onenigheid over het parkeergeld. Weer in de auto gestapt en verder gereden. Verder op stonden we wel dichterbij maar weer belaagd, toch een plek gevonden tegen betaling. Maar waar we in de rest van Costa Rica met rust werden gelaten, was de concurentie om de parkeerplaatsen en gidsen zo groot dat je belaagd werd. Eenmaal in het park heerlijk rondgelopen ondanks de warmte. Weer veel gezien waaronder twee soorten Toekans. Verder veel dieren gezien die we al eerder ook al hadden gezien. Na 2,5 uur het park weer verlaten en het zwembad opgezocht. Heerlijk zo aan het water maar op de kant onder de parasol was het te wam. De airco van de kamer maar opgezocht, eenmaal terug op de kamer werd in de tussen tijd onze kamer schoongemaakt. De schoonmaakster kwam met een gilletje binnen. Bleek er een Porcupine ( stekelvarken ) buiten te lopen. Gelijk met fototoestel en videocamera in de aanslag. het beest bleef maar voor onze kamer heen en weer lopen, Anja zat op de grond, kroop die op Anja haar benen. Het stekelvarken leek erg op zijn gemak, toen die er genoeg van had kroop die via de rosten weer de boom in. De avond nog naar kikkers in de vijver gezocht, er zatten heel veel padden in en ook twee soorten kikkers die we nog niet gezien hadden.
Maandag de dag van vertrek en daar was hij weer we zette net de koffers buiten de deur of het stekelvarken was er weer, wij denken om even afscheid van ons te nemen. Daarna was het bijna 3 uur nara het vliegveld, auto weer heel ingeleverd en onze borg weer terug gekregen. De Reis Costa Rica Panama begon met een 40 minuten vertraging, al met al een uur geworden. We konden dan ook bijna gelijk verstappen in het vliegtuig naar Nederland, nu ook een kleine vertraging opgelopen, maar dat werd gedurende de reis wel weer ingehaald. Onderweg wel een paar uur geslapen maar we kwamen toch wel gebroken op Schiphol aan. Daar alle controles weer overleefd, waar voorheen een Douane controle voldeed, heb je nu kans voordat je Schiphol verlaat dat je drie tot ver keer gecontroleerd kunt worden. Tegen 15.00 uur waren we weer thuis. Snel gekeken hoeveel foto,s Anja gemaakt had meer dan 1900, daar moeten wel een paar mooie tussen zitten.

we willen iedereen die gereageerd heeft bedanken voor de grappige en leuke reacties.

• 04 April 2012 - 23:17

Marlies:

Welkom thuis, leuke foto,s. We hebben nog niet alle 1900 bekeken maar dat komt nog wel. Tot gauw.

• 05 April 2012 - 07:31

Henny:

wat ik allemaalgelezen heb hebben jullie een prachtige reis gehad. en gelukkig weer heel thuiis. heb je geen foto van dat stekelvarken bij anja op schoot lijk me wel gaaf als kerstkaart. allemaal de groetjes

• 05 April 2012 - 10:09

Alie En Carla:

lang leven het digitale tijdperk, 1900 foto,s waren wel heel veel rolletjes geweest
    Welkom thuis en we komen een keer fotos kijken en nijlpaardjes score

• 05 April 2012 - 12:23

Johan En Joke:

Fijn dat jullie wer thuis zijn.
    Jullie kunnen terug kijken op een hele mooie vakantie,op naar de volgende.

• 05 April 2012 - 20:36

Conny (+groet John):

Welkom in het koude Holland. We bellen jullie snel, want we hebben heel wat te vertellen en willen natuurlijk (een aantal) van jullie foto's zien!!!