Ricon de la viega - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu Ricon de la viega - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu

Ricon de la viega

Door: Gerard/Anja

27 Maart 2012 | Costa Rica, Monteverde

Zondagmiddag

Het was zo warm boven de 36 c dat alleen het zwembad nog overbleef als alternatief, er stond zelfs geen zuchtje wind. De airco op onze kamer draait op volle toeren. Tegen 17.00 uur koelde het weer iets af en hebben we het verdere park verkend, een paar schattige eekhoorns gezien met een wollige staart. Tegen eind van de middag ook apen gespot van uit het restaurant waar we koffie dronken, ze zaten aan de overkant van de rivier in de boomtoppen. Nog via een wankele hangbrug over gestoken naar de andere kant van de rivier, maar daar verder niet zoveel gezien de apen zaten wat verder op in het bos. 's Avonds lekker genieten van een heerlijk lopend buffet, er zit altijd veel rauwkost en heerlijk fruit bij wat vaak lekker zoet en sappig is. Op de terugweg naar onze blokhut was er een vogel die met ons aan het spelen was, hij zat op de grond in eerste instantie zag je hem niet hij lag in een gedoken op de grond. Toen we vlak bij hem waren vloog hij een halve meter op klapperde met zijn vleugels en ging  dan weer 3 meter verder zitten. Dit spel heeft zich een keer of 6 herhaald waarna hij andere toeristen opzocht.

Maandag

Voor het eerst uitgeslapen om 07.30 opgestaan , na het ontbijt naar nationaal park Santa Rosa gegaan, want NP Rincon de la Viega was gesloten op maandag. Na een half uur rijden kwamen we op de plaats van de bestemming aan, bij de ingang wemelde het van de grote steek vliegen die op zoek waren naar water of naar mensen als er geen water was. Gelukkig konden we zo verder naar het centrale gedeelte van het park waar gelukkig geen steek vliegen waren. Nog maar net onze auto geparkeerd naast twee schoolbussen of we zagen overal kleine aapjes in de bomen zitten maar een aantal liep ook tussen de schoolkinderen door. Als je te dicht bij kwam werden ze wel wat agressief. Naar wat we van twee Canadese onderzoekers hoorden ( waren deze apen al drie maanden elke dag aan het volgen en hun gewoontes in kaart aan het brengen) waren ze zo agressief dat ze twee eekhoorntjes aan het op peuzelen waren die ze te pakken hadden genomen. Vooral de mannetjes waren erg agressief richting ons. Maar de vrouwtjes onderling konden er ook wat van, sommigen misten daardoor een stuk van een staart of liepen wat mank. Verder een zwarte leguaan gezien die heerlijk zat te eten, de foto's even terug gekeken, Anja had hem erg scherp op de foto gezet, je ziet dat hij aan het eten is. Het is vaak geluk hebben om een mooie foto te maken van een vogel of van een leguaan maar Anja heeft er ook wel kijk op.  De middag even door Liberia gelopen, maar daar was niet zoveel te zien. Terug gegaan naar ons park en een heerlijk duik in het zwembad genomen. Ook vanmiddag bij onze lodge een hele mooie vogel  gespot, hier wel een mooie foto van!

Dinsdag

Op weg naar Monteverde waar we in totaal drie dagen blijven. Inmiddels gearriveerd, het eerste stuk was goed te doen, we schoten lekker op. Maar de laatste 30 km was over gravelroad, met vele gaten en grote stenen op de weg. Je kon op sommige stuk niet harder dan 10 à 20 km per uur ( je mag in Costa Rica nooit harder dan 80 km per uur) en we hadden ook nog een opgebroken weg waar we al glijdend door de bergen zijn langs gegaan. Na een 45 minuten gravelroad kwamen we in Santa Elena aan, hier rees en heel dorp voor ons op met verharde wegen, winkels tankstation en wat al niet meer. Dat verwacht je niet als je zo'n stuk op slechte wegen hebt gereden. We moesten nog een klein stukje door naar Monteverde, waar ons hotel staat. Het  lijkt op zo'n Oostenrijks chalet. We zitten in een hele luxe kamer voorons doen met uitzicht op golf van Nicoya, die weer uitkomt op Pacific oceaan.
Foto's op de site zetten lukt dus nog niet, Conny en John, jullie zijn dan ook van harte welkom voor een kopje koffie, iedereen trouwens die dat wil!!
Gerard is even in slaap gesukkeld en ik zit even op bed, ga wat lezen.
Iedereen weer de hartelijke groeten van ons.

• 27 Maart 2012 - 22:18

Melanie:

fijn dat jullie het goed hebben!
    Wij ook zit in de nachtdienst, niet extreem druk.
    Dus even tijd om jullie belevenissen te lezen.
    Nog veel plezier!!Geniet ervan volgende week ben je weer thuis ( ook leuk hoor!!! ) Het is namelijk wel stil naast ons!
    groetjes Erik, Melanie en Frank

• 28 Maart 2012 - 05:52

José:

Dat voelt als vakantie. Lekker zo die paar dagen, zon, lekker eten en dieren zien. Wel vroeg op!

Is het nu wat minder heet?
    groetjes José

• 28 Maart 2012 - 07:04

Clementine En Ben:

Hallo avonturiers.

Wat maken jullie veel mee daar.
    GEWELDIG !
    Maar ook wij klagen niet in Almelo,
    prachtig voorjaarsweer - 19 graden.
    En........de bekerfinale Heracles-PSV
    komt elke dag een stukje dichterbij.
    Veel plezier nog met elkaar en blijf
    vooral gezond en heel !

• 28 Maart 2012 - 08:39

Renesko Snoekofski:

Fijn dat je ons opgenomen hebt in de mailinglist en leuk om de verslagen te lezen hoor. klinkt prachtig en echt als vakantie. ps. kun je de mensen daar al weer betalen?

• 28 Maart 2012 - 11:17

Carla Van L.:

Dit klinkt echt als een luie vakantie en prachtig weer, hier is het ook lekker weer, mijn balkon haalt het niet bij jullie verhalen, maar ik doe het er maar mee, geniet ze en heb het goed, groetjes

• 29 Maart 2012 - 19:11

De Sportieve Buurman:

Ha Gerard,

Hoe is het daar? Ik heb de cross-trainer goed gebruikt en ben een stuk fitter. Wanneer heb je het apparaat eigenlijk gekocht en heb je nog garantie?

Groetjes ene r