Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van mensen - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Gerard/Anja

19 Maart 2012 | Costa Rica, Tortuguero

In de middag naar Tortuguera geweest, in het dorp wonen van oorsprong twee families , inwoneraantal is nu 1400 en ze leven allemaal van het tourisme. Op het strand ook nog rond gekeken waar de schildpadden hun eieren leggen en begraven tot dat ze uitkomen. Maar dat is pas over een paar maand. In het dorp draaide alles om de toeristen, maar ze waren absoluut niet opdringerig. Vroeg naar bed morgen weer vroeg op

Vanochtend om 04.50 uur werden we gewekt voor onze boottocht die op het programma stond, oh wat heerlijk toch zo,n vakantie, geniet van de dag zeggen ze dan. Nou het had de hele nacht gegoten, maar volgens onze gids was dat in ons voordeel en zouden we mogelijk meer dieren zien. Heerlijk zo'n positieve gids ( Julio) die er toch weer wat leuks van weet te maken. Maar we waren toch al uitgeslapen want de avond ervoor lagen we om 20.00 uur al in bed. Na de koffie met de boot het water op gegaan, heel wat dieren gespot ( leguaan, apen, de witte en blauwe reigers)en tevreden terug gegaan naar de lodge. Tijd voor het ontbijt was inmiddels 09.00 uur. Na het ontbijt in de stromende regen met laarzen aan de jungle verkend, opbrengst een kikker een paar wijze woorden van de gids en voor de rest een beslagen bril en een nat pak. Gelukkig was het weer tijd voor de lunch, het kan niet op bij iedere maaltijd wordt ook warme rijst vaak met bonen gereserveerd. Voor de middag stond er weer een boottochtje op het programma, bleken we voor betaald te hebben ( had Jolanda toch maar weer mooi geregeld) maar het was wel voor een select gezelschap. Het was inmiddels schitterend weer volop zon, nog geen 5 minuten gevaren of we hadden al een grote blauwe reiger op de gevoelige plaat vast gelegd. Heel veel beesten gezien waaronder twee hele mooie basi, slingerde apen, otter,  schildpad  en een hele jonge kaaiman. Nog even op het resort rondgelopen en toen was het weer tijd voor wat eten. Gezellig bij een Canadees stel menon en sylvec aan tafel gezeten. Het is weer tijd om te gaan slapen , morgen gaan we op doorreis, om 09.15 uur moeten we weer voor onze boot klaar staan die ons weer terug brengt naar het vaste land.

• 19 Maart 2012 - 14:55

Kees:

Wat jammer dat jullie juist tijdens de bekende moessonregens daar heen gegaan zijn....Ik dacht nog, iedereen weet dat het in maart daar ontzettend regent...

• 19 Maart 2012 - 15:24

Gerreke:

heerlijk om jullie weer zo te volgen, de groeten van de groep, wij boetseren zonder je verder hoor.....

• 19 Maart 2012 - 16:47

José:

Poe, dat is wel heel vroeg op en dan gereserveerde bonen op je bord!!

Gelukkig heeft Kees het mis en duurt de moesson maar 1 dag op Costa Rica en hebben jullie het al weer gehad.
    Kan me voorstellen dat je je toch eerst weer moet instellen op zo'n eiland. Het besef dat je daar nu weer rondloopt en al het moois ziet.
    Geniet er van, en wij weer een beetje met jullie mee

• 20 Maart 2012 - 09:01

Mees:

Gerard en Anja, bedankt voor jullie kaart.

• 20 Maart 2012 - 09:18

Susanne:

Nou, wat een avonturen alweer en dat terwijl jullie pas een paar dagen onderweg zijn! Enne Gerard, heb je nog vrije dagen gepland om uit te rusten van deze vakantie??!

• 20 Maart 2012 - 11:33

Carla Van L.:

Wat een avonturen, ik hoef me geen zorgen te maken, zo te lezen krijgen jullie genoeg te eten, Ik heb Costa Rica eindelijk op de landkaart gevonden, kan ik jullie nog beter volgen, het is inderdaad een end weg, veel plezier,
    groetjes Carla