Anja belaagd met henna - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu Anja belaagd met henna - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu

Anja belaagd met henna

Door: Gerard/Anja

19 September 2011 | Marokko, Rabat

Vanochtend de wandelschoenen aangetrokken en op pad gegaan naar de grootste moskee ter wereld, ik schrijf ook maar wat ik in het boekje lees.De weg er naar toe was al een belevenis op zich. Hoe ontwijken we de autos bij het oversteken.De Moskee is inderdaad erg groot, daar valt de moskee die ze in Rotterdam zuid hebben staan in het niet. De terug weg naar ons hotel door de medina gelopen dat was waarschijnlijk korter als je daar de weg weet. ook onze Tom liet ons in de steek.Tegen 13.00 uur richting Rabat vertrokken. Bijna een brommerfietser gelanceerd die dacht naast ons rijdend even te moeten stunten; Zonder kleerscheuren in Rabat aangekomen, Onze Riad met behulp van gids die zelf drie keer moest vragen of hij goed zat toch redelijk snel gevonden. Gelijk maar weer op pad wat onze voeten hadden nog niet genoeg geleden.Eerst place de Oudaye bezocht waar we na een heerlijk vers geperst sinasappeltje de rustige binnen tuin hebben bezocht.We zagen hoe een hand van een vrouw versierd met henna; Deeerst laagis alleen de tekeing en na 5 minuten wordt er ook een kleur op aan gebracht; Anja vraagt vrijblijvend wat zo iets nu kost; Er wordt haar gevraagd wat haar naam is en haar hand word vast gepakt en er werd een groen massa in de vorm van een tekening op haar hand gespoten. We stonden allebei perplex; We kwamn weer bij onze postitieven toen er 5 euro voor werd gevraagd; Het vieze goedje weer van de hand geveegd en weg gegaan, een boze vrouw achter latend die nog enige dreigementen uite richting ons.
Op zoek naareen leuk restaurantje kwamen we een echt Marokaanse tentje tegen aan de rand van de medina waar we heerlijk hebben gegeten.
Onze dag zit er weer op. Morgen op zoek naar nieuwe voeten.

• 20 September 2011 - 05:47

Kees:

Kweenie Gerard, die in rotterdam Zuid voelt wel als de grootste...
    enne, ben je nog keramieken kamelen tegengekomen, die van 2,5 m hoog?
    graag had ik er drie gekregen ( wel met lampjes in de ogen dan he

• 20 September 2011 - 06:11

José:

Je kunt jullie toch ook niet alleen op pad laten gaan. Naast de bijna slachtoffers en groene handen. Weten jullie zeker dat het geen survival is?

Marokko lijkt niet zo ver weg, maar wat maken jullie er weer een avontuur van.

Veel plezier Jos;e

• 21 September 2011 - 07:16

Ern:

haha vakantiegangers. heel veel funny.
    ik lees met plezier jullie verhaal. groetjes ern

• 23 September 2011 - 09:19

Martijn:

Hoi Anja en Gerard,

wat een leuke verhalen om te lezen! ik heb nog even gekeken op google maps waar jullie allemaal zijn geweest en nog naar toegaan, jullie zien wel veel van Marokko op deze manier :). De moskee in Rotterdam is overigens de grootste in West-Europa. Geniet nog even van jullie laatste weekje!

groetjes,

Martijn