geariveerd in kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van mensen - WaarBenJij.nu geariveerd in kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van mensen - WaarBenJij.nu

geariveerd in kaapstad

Door: Gerard/Anja

21 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdag 19-10-2010
Heerlijk geslapen op de wijngaard, gisteravond zouden we in het restaurant eten maar gezien wij de enige gasten waren die wat wilden eten, is er een tafel voor ons tweeën gedekt met op de achtergrond de openhaard. Stellenbosch na het ontbijt aangedaan, leuke oude gebouwen en winkeltjes bezocht. Anja heeft weer een kunstenaar ontmoet die erg leuke beelden maakte met nog een leukere prijs. We hebben even mogen kijken hoe hij te werk gaat, een poos geleden had hij ook nog op een expositie in België gestaan. Doorgereden naar Kaapstad. Het was even zoeken naar ons nieuwe adres. Onze BB ligt dicht bij het nieuwe WK stadion. Daar ook bijna gelijk weer vertrokken voor een rondje kaap de goede hoop omdat de Tafelberg te winderig was om er op te mogen. Pinguïns op het strand van Simomsstad gespot, onze wildkaart hebben we er al lang weer uit en we kunnen hem nog een paar keer gebruiken. Cape de goede hoop bezocht, het was daar prachtig gegroeid. Daar hebben we struisvogels aan de kust waargenomen. Het was de trip zeker waard om er naar toe te gaan. Op de terugweg werd de weg versperd door bavianen, een moeder zat haar kleine midden op de weg rustig te vlooien. Al zigzaggend zijn we er langs gegaan. De route die we langs de kust (M 6) deden was schitterend, ook nog walvissen gespot door Anja. Tegen 19.00 uur weer terug, het was nog steeds licht dat is wel zo prettig rijden. Aan het waterfront wat gegeten en ook in Pauliens favoriete visrestaurant voor donderdag avond geboekt.
Woensdag 20-10-2010

Onze reis vrienden Simon en Anique en Hans en Annemiek weer gesproken bij het ontbijt waar we weer onze reis ervaringen hebben uitgewisseld. De Tafelberg bezocht, eerst was er nog veel mist maar dat nam in de loop van de tijd af waardoor je een mooi overzicht over de stad had. Veel foto’s geschoten nog een klipdas op de I-phone gezet, dat wordt volgende week weer pronken op mijn werk. De middag in de stad door gebracht en wat oude gebouwen bekeken. Flink de zon op het gezicht gehad ik lijk wel een kreeft volgens Anja.

• 21 Oktober 2010 - 10:06

José:

Je merkt wel wie er herfstvakantie heeft, want ik lees jullie berichtjes snel. Geniet van de laatste dagen! Je bent al snel de bruinste hier in het natte en soms koude nederland.
    Bart is toch niet op fietsavontuur gegaan...
    Tot ziens.
    José

• 21 Oktober 2010 - 21:05

Erik, Melanie En Fra:

Bedankt voor de mooie kaart, werd met veel bewondering hier bekeken.
    Frank mist jullie toen ik het hem vroeg,
    We kijken weer uit naar jullie thuiskomst, maar voor jullie natuurlijk eerst nog hele fijne mooie dagen!!!
    Hartelijke groet,
    Erik, Melanie en dikke knuf van Frank