Geariveerd in Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van mensen - WaarBenJij.nu Geariveerd in Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van mensen - WaarBenJij.nu

Geariveerd in Botswana

22 September 2013 | Botswana, Kasane

Gearriveerd in Botswana

Vroeg in de ochtend vertrokken van uit Namibië richting Botswana, eerst die geweldig gravelroad weer over 28 km Afrikaanse massage wat zo erg werden we door elkaar geschud. Onderweg nog wat kinderen blij gemaakt met de speelgoed beesten die we hadden  meegekregen van uit Nederland. De weg die we moesten volgen liep tot aan de grens door het nationaal park, we moesten op passen voor overstekende olifanten, maar de koeien en ezels die op de weg liepen brachten meer gevaar, max snelheid 80 km op sommige stukken zelfs 120 km. Probeer dan nog maar eens een olifant te ontwijken.
Tot aan de grens verliep alles goed, op alles voorbereid bij de grens met Botswana, Anja mocht er zelfs foto's maken ( in 1996 werd ik daar bijna  voor gearresteerd) van de omgeving. Namibië uit stempels gehaald ingevuld welke auto je het kan verlaat met chassis en motor nummer. Je rijdt dan 100 meter verder weer alles invullen in het grote boek wat je daar net voor ook al had gedaan en het papiertje wat je had meegekregen moest je daar weer keurig inleveren ( wij noemde daarvoor heen volgens mij Melkert banen) een paar kilometer door niemands land  gereden, moesten we weer stoppen en al onze schoenen ontsmetten ivm preventie mond en klauwzeer. Dit leverde weer leuke foto's op.
Nog met de banden van de auto door een ontsmettingsbak rijden  en op naar het douane kantoor van Botswana, Hier werden we vriendelijk geholpen moesten wel iets meer( paar euro) betalen voor ons visum omdat we geen Pula ( Botswaans geld) bij ons hadden. Maar dat kun je ook alleen in Botswana uit de muur halen. Na de grens redenen we gelijk Chobe nationaal park binnen, dit is de weg naar Kassane. Stak er me toch een grote hyena over, we schrikken beide, voordat Anja het fototoestel kom pakken was de hyena alweer gevlogen. Verder nog een grounded hornbill gezien en op de gevoelige plaat gelegd.
Tegen half twee kwamen we bij onze lodge kubu aan, het was bloed heet 38 graden, eerst geld gehaald en zaken geregeld omtrent Zimbabwe. Na terug komst gelijk het zwembad opgezocht, dat was de enige plaats waar het goed vertoeven was

Zaterdag 21-09

Om 05.30 op voor onze safari tocht door Chobe nationaalpark. Goed dat we niet met eigen auto gingen, na de eerste 500 meter hadden we al vast gezeten. Weer heel veel olifanten gezien, een aantal visarenden , maraboe , maar het hoogte punt was wel het zien van het luipaard met jong. Het jonge luipaard klom nog even in de boom om zijn kunsten te vertonen. De big vijf is binnen, we zouden Naar huis kunnen gaan maar verkiezen er och voor om nog een week te blijven.
Na terug komst Kasanne nog even in geweest om euro,s voor dollars in te wisselen, kwamen we in een winkel/ drinkgelegenheid waar we 4 Nederlanders uit Veenendaal tegen kwamen. Zij wilde wel van hun dollars af, zo hebben we voor beide partijen een goede deal kunnen sluiten. Wij hebben nu onze dollars binnen voor de visa maar Zimbabwe , we laten ons brengen en de auto laten we bij onze lodge staan. Het scheelt ons een hoop gedoe, omdat je niet weet hoe ze je gaan aanslaan met allerlei vage verzekeringen en belastingen bij de grens.
In de middag Anja en Renata ( uit München) weer gesproken ze waren net aangekomen.
In de namiddag een boottocht over de rivier gemaakt van drie uur. Hele mooie ooievaars, lepelaars , ibissen , leguanen , krokodillen en reigers gezien. De boot werd tegen het eiland aangelegd, we stond toen zo'n tien meter van de olifanten en buffels af. Een stap op het eiland en je kon het wel schudden, de eerste aanval zou zo volgen. Het blijft ons verbazen wat voor moois je allemaal kunt zien.
We hebben samen met Anja en Renata van ons diner genoten, email adressen uitgewisseld, mogelijk dat we ze nog in Zimbabwe nog een keer zien.  We hebben het erg gezellig met hun gehad er was een goede klik , zelfde humor en ook veel de zelfde interesses.

• 22 September 2013 - 08:57

Susanne:

Wat een belevenissen allemaal! Klinkt als een fantasstische reis, ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet ervan!

• 22 September 2013 - 10:06

Fam. Lesscher:

Hoi, hoi, Gerard en Anja. Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen maar de facetime gesprekken zijn ook erg leuk. Vooral die van vroeg in de morgen, bedankt. Nu zit ik echter met een probleem, jullie hebt Mart en Mees al gesproken en van alles laten zien maar dat wil Sam ook wel heeeeeeel graag, Lees: ze is lichtelijk gepikeerd. Nu mag ik een bericht naar jullie schrijven namens haar maar het moet wel eerst nagelezen worden door haar voor goedkeuring! Namens ons allen maar vooral van Sam nog heel veel plezier en tot facetime. Ps is dat stukje niemandsland niet te koop om zelf een leuke lodge op te zetten?

• 22 September 2013 - 13:19

Jose:

Hoi beiden,
    Iedere reis denk ik dat het de meest bijzondere reis is. Wat veel bijzondere dieren, elke dag opnieuw krijgen jullie te zien.
    Hopelijk geen gedoe bij grensovergangen!! vind ik nl eng...
    Nog een hele fijne week.
    groetjes José