Im het paradijs beland - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu Im het paradijs beland - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu

Im het paradijs beland

Door: Gerard/Anja

28 September 2011 | Marokko, Rabat

Na onze baaldag waar ik er helemaal door heen zat, veel gedoe (plat gezegd gezeik) om het tentenkamp af te zeggen wegens ziekte en voor een hotel te kiezen. Volgens informatie zou ik een Engels sprekende dame aan de lijn krijgen, al naar de eerste vraag van mijn kant gaf ze aan alleen maar Frans te kunnen. In gebrekig Engels bleef ze maar herhalen dat we ons de volgende dag bij het restaurant zoals ook in onze beschrijving ston moest melden. Ik kon haar niet duidelijk maken dat we de trip cancelde.
De dag erna weer gaan bellen, verschillinde mensen aan de lijn gehad, eerst moesten we zelf een hotel uit kiezen. Na enig gezoek iets gevonden in de plaats waar we ook ons tenten kamp zouden hebben, dit was halverwege Marrakech en zou ongeveer een 2 uur rijden zijn. Dit leek ons ook erg praktisch en hadden we onderweg ook nog de tijd om even koffie te drinken Bleek ze later toch zelf een hotel had uit gekozen in Marrakech bleek later bij elkaar 6 uur rijden omdat we nog helemaal door de bergen moesten. Voordat alles geregeld was , was het inmiddels 12.00 uur. Om 09.00 uur waren we al begonnen met bellen. Of ik nog een bonnetje kon krijgen voor de gemaakte telefoonkosten, bij elkaar. 7 euro voor 4 minuten bellen. Al met al heb ik me over deze zaken erg opgewonden. Tegen 12.00 uur vertrokken, Anja heeft het eerste stuk gereden, ik kon zo weer wat afkoelen. Anja had flink de vaart ervin het leek er op dat veel eerder zouden aankomen dan we in gedachten hadden, maar toen moesten de be even nog komen met allemaal vracht wagens voor ons waar je soms niet bader kon dan 20 km per uur. Maar het was wel erg mooi wat we onderweg gezien hebben, al door heel wat bergen gereisd maar dit was wel een van de mooiste ervaringen, het spoelde meteen de nare smaak weg die ik aan die ochtend had overgehouden. Onderweg nog twee keer getopt om wat mooie stenen en een 'echte' zilveren armband voor bij een Marokaanse Nederlander voor 2. Euro gekocht. Thuis maar gelijk omsmelten hopelijk is zilver prijs hoog. Onder de indruk van al dat moois kwamen we na weer even wat zoeken en rondvragen bij Hotel Ibis aan, wat een verschil in gastvrijheid, na even zoeken bleken we een reservering te hebben anders hadden ze dat daar nog ter plekke voor ons geregeld. Ook moesten we Magie terug bellen, geen probleem ze belde Magie met de vraag om ons weer te bellen. Bleek er in eens wel een diner bij de prijs in te zitten, wat dat betreft blijven we ons verbazen. Magie wilde weten hoe. Het met Anja was en hoe en hoe we haar de 610 dhr gingen betalen. Intresse ?????. Ze zou de volgende dag bij ons langs komen in ons laatse onderkomen.
Dinsdag tegen 10.00 uur vertrokken we hoefde maar 6 km te reizen. Ons nieuwe onderkomen zag er in het eerste opzicht mooi uit, maar van de kamer schrokken we nogal een heel klein bed en het was er erg muf. Gelijk gevraagd of er nog een grotere kamer was of dat we de volgende dag een andere kamer konden krijgen ( we kunnen soms zo lekker zeiken) maar wie niet waagt slaapt in een erg klein bed. Ze nadden alleen de suite nog vrij met jacuzzi'e ,een grote tv en een kingsize bed, maar dan moesten we wel 40 euro bij betalen, nadat we de kamer hadden gezien was de deal snel gesloten. Gisteravond ben ik in het bed verdwaald , maar wel heerlijk als je de. Ruimte hebt. Anja is aan de beterende hand en nu ben ik ziek geworden, gelukkig van alles bij ons en maar hopen dat ik weer snel boven Jan ben. Nog wel gebruik gemaakt van de jacuzzie, wel heerlijk maar ik zou er thuis toch geen willen hebben.
Giseravond hebben we in de binnentuin gegeten, en als je dan buiten de muren van het complex stapt zit je in de woestijn met allemaal palmbomen. Morgen gaan we naar de stad om nog iets van Marrakesch te zien voordat we weer vertrekken naar Nederland op vrijdag.

• 28 September 2011 - 17:52

Peter Vingerhoets:

€7? Het blijven Tukkers...Doe voorzichtig en tot gauw!

• 28 September 2011 - 18:12

Kees:

Domburg is ook leuk

• 28 September 2011 - 18:16

José:

Wat een ambivalente reis. Maar meestal werkt het zo dat je de mooie dingen blijft herinneren....
    En die zijn er gelukkig veel.

Kom maar weer veilig thuis.
    liefs José

• 28 September 2011 - 21:04

Fam. Lesscher:

Nou het is me de reis weer wel, eigenlijk net als in Zuid Afrika maar dan in Marokko! Gerard die foto met dat shirt van Feyenoord, leuk, bij gebrek aan beter.
    De Twente shirts waren zeker weer uitverkocht, zo gaat dat bij een top club. Nog veel plezier en tot gauw.

• 29 September 2011 - 06:36

Gerreke:

vanuit de boetseerclub...veel beterschap en sterkte toe,,,,,vanuit mijzelf, geniet er nog even van, het is bijna weer voorbij, achteraf is het een beleving op zich, voor beide !

• 29 September 2011 - 10:32

Carla Van L.:

Wat een reis, tjonge, wat een wisselende emoties, ik hoop dat jullie nog een fijne dag hebben in Marrakesch
    Tot gauw weer,
    Groetjes Carla