Gearriveerd in Cassablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Cassablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van mensen - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Cassablanca

Door: Gerard/Anja

18 September 2011 | Marokko, Casablanca

We werden wakker van de golven van de Atlantische Oceaan die tegen de kade muur van ons hotel sloegen. Vanochtend vroeg vertrokken uit Essaouira het was er nog heerlijk rustig,de straatkatten deden zich te goed aan het visafval wat her en der lag.. Via de N1 langs de kust richting Safi vertrokken, onderweg onze eerste kamelen tegen gekomen. Soms kwamen we kilometerslang niemand tegen. Nog geprobeerd om iemand op een ezel (leuk voor het foto boek) op de foto te zetten maar we kregen geen toestemming. Tegen 11.00 uur kwamen we in Safi aan, we dachten aan en leuk klein plaatsje, maar dat viel nogal tegen. Het was een erg grote plaats en een drukte van een jewelste. Auto door smalle Steegjes tussen de bevolking door naar een parkeerplaats gedirigeerd. Daar vonden we een vriendelijk oude man die tegen betaling van 1 euro ( gangbare prijs) wel op de auto wilde passen. Via allerlei kraampjes (Rob Geus smaakpolitie zou hier leuke tv kunnen maken, de vliegen zijn niet weg te slaan) kwamen we het bord keramiek markt tegen. Lieten we ons toch verleiden om met iemand mee te lopen en we hadden ons van te voren nog zo voorgenomen dit niet te doen. Dom dom dom, we werden naar een kathedraal gebracht hadden we niet om gevraagd, via allerlei steegjes kwamen we eindelijk bij de keramiek zaak. Het ging allemaal niet van harte, toch wat schaaltjes gekocht na twee keer te zijn weggelopen omdat ze een bod hadden neergelegd waar we de hele zaak van hadden kunnen kopen. Onze nep gids afgeschept met een euro ( was hij niet waard maar beter kwijt dan rijk). Alleen verder gegaan en nog wat andere keramiek zaken bezocht. Na nog een lekkere bak koffie weer in de auto gestapt en richting Casablanca gereden. Van te voren uitgestippeld hoe we moesten rijden om bij ons hotel te komen. Kwamen we om een of andere duistere reden de andere kant van de stad binnen. Ondanks ons matige Frans ( Anja een klein beetje en ik helemaal niet) zijn we na verschillende mensen te hebben geraadpleegd toch bij ons hotel aangekomen. Wat zijn we toch in Nederland goed verwend met straatnaam bordjes. Ook nu weer met moeite mensen die zich letterlijk voor je auto gooien kunnen ontwijken. Voor vandaag was het allemaal weer even goed, we konden op onze kamer, de grootste tot nu toe, even heerlijk draadloos internetten. Gisteren al een goede dag voor Feyenoord, vandaag was de Fc Twente de gelukkige na winst en het gelijke spel van PSV op Ajax. Na het diner nog even het reisverslag afgeschreven.

• 19 September 2011 - 07:12

Gerreke:

super en geniet, wij werken wel verder

• 19 September 2011 - 07:37

Huub & Kristel:

Fantastisch om te lezen! Veel plezier nog.

• 19 September 2011 - 09:51

Petra:

leuk om met jullie mee te lezen! Heb het goed daar! groetjes, Petra

• 19 September 2011 - 10:35

Carla Van L.:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen, ik zie het zo voor me, jullie schrijven zo beeldend, wat een vreemd wereldje toch !

Groetjes Carla