Okavango delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van mensen - WaarBenJij.nu Okavango delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van mensen - WaarBenJij.nu

Okavango delta

27 September 2013 | Botswana, Maun

Donderdag
Van Nata naar Maun gereisd onderweg een Giraff en enkele struisvogels gezien, we werden al naar enkele kilometers stop gezet, politie had een rondblock opgezet.
We moesten uit de auto komen plaats nemen onder een tentje , we kregen voorlichting over banden, dat je altijd goede banden op de auto moest zetten. Uitgelegd dat we het aan de verhuur maatschappij zouden doorgeven, maar het mooie is dat ze onze banden zelf niet hebben gecontroleerd. Voor het aan horen van het verhaal werden we beloond met een mooie button.  Daarna nog drie roadblocks gehad een keer van een stel paarden die midden op de weg stil gingen staan ( lopen daar lekkers los langs de weg) daarna van ezels en op het laatst weer controle mond en klauwzeer, met de schoenen over een matje auto door een plas met gedesinfecteerd water moeten rijden. Tegen de middag in Maun hotel was goed, we hadden in eerste instantie een lodge aan de rivier toegewezen gekregen maar deze zat vol nu wel blij met het Riley hotel.  In de middag de toch Nasr de Okavango geregeld .

Vrijdag
Op tijd vertrokken naar de rivier waar de boot lag die ons dieper de Okavango in bracht om daar in een mokoro verder de delta dor te varen.
08.00 uur zaten we al in de boot om 08.45 overgestapt in een mokoro, we zouden samen met de gids eerst een stuk gaan varen en dan nog een eiland oversteken op zoek naar dieren ( olifanten, nijlpaarden) , tijdens het varen een hele mooi kikker gezien, dat begon goed dachten we, maar daar bleef het ook bij. Nog olifanten in de verte gezien maar verder was er alleen aar de verzengende hitte, onze gids had er weinig last van hij liep in een hel erg laag tempo voor ons uit, maar zou hou je het wel lang vol, maar wij adden graag iets meer tempo gemaakt. Maar tegen 13:00 uur was hetze warm dat we maar terug zijn gegaan naar de boot, dit was echt niet te doen. Na onze lunch op het eiland weer verder gevaren maar behalve een mooie delta niets gezien. Het eerste uur en het laatste uur van onze teug reis hebben we meer vogels gezien als de gehele dag.

Maar je kan jet alles hebben, morgen weer een nieuwe dag.

• 27 September 2013 - 20:20

José:

DAt is dan wel weer komisch. Ik zie jullie nl al rijden en dan wachten onder de tent. Zomaar een button rijker!! lijkt me ook bizar dat je dan ineens een bandenvoorlichting krijgt.....
    Misschien vonden de dieren het ook niet te doen met die hitte en hielden ze zich ook gedeisd.
    Veel plezier nog.
    groetjes josé

• 28 September 2013 - 07:34

Johan En Joke:

Hallo Anja en Gerard,

Jullie maken ook wel aparte dingen mee. Leuk om dat allemaal te lezen.
    Geniet er nog maar even van.

Groetjes Johan en Joke

• 28 September 2013 - 15:31

Johan Revenboer:

Die controle op mond en klauwzeer gebeurde dat bij iedere bezoeker??? ha ha

Johan

• 29 September 2013 - 14:13

Carla Van Lichtenburcht:

Ik zie het al helemaal voor me, jullie beschrijving is heel beeldend, wisten jullie dit vooraf, dat de politie controleerde, of dat jullie dat konden verwachten, en de dieren zaten allemaal in de schaduw.
    Leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Geniet nog maar flink de laatste dagen.
    Ik wens jullie een prettige terugreis toe en ik kijk er naar uit om de foto's te zien.

Liefs Carla