Zimbabwe verlaten - Reisverslag uit Nata, Botswana van mensen - WaarBenJij.nu Zimbabwe verlaten - Reisverslag uit Nata, Botswana van mensen - WaarBenJij.nu

Zimbabwe verlaten

25 September 2013 | Botswana, Nata

De watervallen bezocht het was al erg warm in de ochtend er tot aan het middag uur gebleven , eenmaal terug in de lodge zagen we hoe erg we op onze schouders verbrand waren. Je merkt het niet zo met de zon omdat we regelmatig water druppels van de watervallen over ons heen kregen.
Terug op de lodge naar de markt gegaan om wat stenen beelden te kopen, je wordt gelijk door vijf aan aangesproken om in hun kraam te komen kijken, de toeristen politie houdt een oogje in het zeil dat ze niet te opdringerig worden. Na heel wat afdingen wat kleine spullen gekocht. Ook nog een ruil kunnen doen, deze ruil heeft ons meteen miljonair gemaakt. Heel wat verschillende biljetten gezien maar zoveel nullen op een biljet ben ik nog niet tegen gekomen.  Het zwembad bracht verkoeling, het blijft maar boven de 35 graden. We Wren onze gekochte spullen aan het inpakken toen we een what's up bericht kregen van Anja en Renata ze zaten aan de bar op ons te wachten , we zouden samen gaan dineren. Daar er nog tijd over was zijn we met zijn vieren Nasr de markt gegaan, van allerlei kleine dingen gekocht, dat afdingen blijft toch een sport waar ik echt  kan van genieten. Een keer zaten we toch te laag bij aankoop van een neushoorvogel. Bij een andere kraam wel gekregen voordat wij er voor wilde uit geven.  Met zijn vieren van het diner genoten, afscheid genomen zij gaan door naar Zambia om vandaar het vliegtuig naar Johannesburg en daarna door te vliegen naar München.

Dinsdag onze chauffeur was al op tijd aanwezig wat heerlijk was, want we hadden nog een lange trip voor de boeg.  Om 09.20 reden we al en nog geen uur later waren we de grens met botswana al weer over.  Al met al vel geluk gehad me de wachtijden, de Duitse meiden hebben 1,5 uur bij de grens moten wachten voordat ze over konden en wij tonden al na 10 minuten weer buiten met onze stempels.
We waren nog geen meter de grens over , of voor ons staken drie olifanten de weg over, er werd door een groep toeristen erg uitbundig gereageerd ( het waren hun eerste olifanten) en hadden zoiets och leuk olifanten. Misschien wordt het och tijd om naar huis te gaan, nee hoor we genieten nog met volle teugen.

Bij kubu lodge ons auto ingepakt en richting Nata vertrokken, onderweg werd er flink aan de weggewerkt, als we zo in Nederland zouden werken zou ieder project er miljarden woon overschreden. Maar de Afrikaanse mentaliteit heeft ok wel wat en er zijn zo veel mensen aan het werk.
Tegen de 14.00 uur kwamen we bij onze lodge aan ziet er erg mooi maar ook erg kaal uit alleen maar zand weinig beplanting. Er zijn maar twee huisjes bezet  voor de rst geen gasten. Er was wel een soort school feest voor jongeren, allemaal in gala kleding. Heel wat foto's gemaakt , toen een aantal mensen onze foto's zagen moesten we iedereen op de foto zetten.

We hadden net ons diner op, Anja wilde al weer naar het huisje terug lopen viel ze ineens voor over, het was erg donker in het restaurant en de drempel waar je over hen moest was bijna niet te zien. Snel ingesmeerd met arnica waardoor de zwelling beperkt bleef, verder heeft Anja twee paracetamol genomen om in ieder geval zonder pijn te kunnen gaan slapen.

Woensdag
Vandaag eerst een stuk rond gereden , niet veel bijzonders gezien. S' middags naar zoutpannen een gedeelte stond nog onder water waar pelikanen zwommen, verder nog wilde beesten gezien.

• 25 September 2013 - 21:03

Jose:

Hoi Anja

Vervelend, kun je toch een lelijke smak maken in het donker, zie je niet aankomen! Heb ik ook eerder gelezen of niet!!

Leuk dat jullie weer leuke mensen hebben ontmoet. Lijkt me toch wel heel rustig met maar 2 huisjes???
    en hoezo niet veel bijzonders ik blijf zelfs pelikanen bijzonder vinden!

veel plezier nog,
    groetjes José

• 26 September 2013 - 08:55

Fam Versteeg:

Beste Gerard en Anja,

Fijn dat jullie Zimbabwe weer verlaten hebben! Vond het best spannend toen we dit alles zo lazen.
    Nog veel plezier daar !
    Doe voorzicht, hier alles verder goed!

groetjes Erik, Melanie en Frank

• 27 September 2013 - 09:56

Trudy:

Hoi anja en gerard,

Fijn is het om jullie zo te kunnen
    Minder is het om te lezen over de valpartij van anja.
    Hoe gaat dat nu erg gekneusd?
    Ik wens jullie nog een paar fijne dagen toe en gezond en veilig terug komen.

Groeten trudy